EuroCommerce: Drobny handel potrzebuje wsparcia by dostosować się do zmian rynkowych

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 6 kwietnia 2018 11:10

EuroCommerce: Drobny handel potrzebuje wsparcia by dostosować się do zmian rynkowych Fot. Shutterstock.com

Europejscy detaliści odgrywają ważną rolę w życiu miast, ponieważ sprawiają, że centra miast stają się atrakcyjnymi miejscami dla mieszkańców i kupujących. Szczególnie dotyczy to małych sklepów, będących często znaczącą częścią śródmiejskiego krajobrazu. Tymczasem to właśnie małe sklepy mają największy problem w dostosowaniu się do gwałtownych zmian na rynku detalicznym – ocenia dyrektor generalny EuroCommerce Christian Verschueren.

- Zmieniające się zachowania konsumentów, starzenie się społeczeństwa i technologia cyfrowa sprawiają, że detaliści pracują nad tym, by „wymyślić się na nowo” - powiedział Christian Verschueren.

- Stwarza to prawdziwe wyzwania dla mniejszych sklepów, które często stanowią znaczną część krajobrazu śródmieścia. Tymczasem dobrze prosperujące sklepy sprawiają, że centra miast i miasteczek są atrakcyjnymi miejscami nie tylko dla mieszkańców i kupujących, ale także dla innych detalistów i firm na prowadzenie biznesu. Będzie to możliwe tylko wtedy, gdy władze lokalne i firmy będą ze sobą współpracować, by pomagać małym sklepom rozszerzyć i zmodernizować swój biznes, tak by mogły działać online - dodał.

Jego zdaniem, mali sprzedawcy detaliczni potrzebują wsparcia w zakresie cyfryzacji i prowadzenia działalności internetowej, aby pozostać konkurencyjnym. Jest to o tyle ważne, że sektor handlu detalicznego i hurtowego wnosi ogromny wkład dla lokalnych gospodarek i dla gospodarki UE jako całości - jest to na przykład największy pracodawca sektora prywatnego.

- Drobni sprzedawcy detaliczni i hurtownicy mogą znacząco wpływać na innowacje, aby sprostać stale zmieniającym się wymaganiom konsumentów, a także stanowią istotną część krajobrazu miasta, nadając miastu różnorodność, kolor i życie – ocenia Christian Verschueren.

EuroCommerce jest najwięksą europejską organizacją handlową powstałą w 1993 r., z siedzibą w Brukseli. Reprezentuje 6 milionów detalistów, hurtowników a jej członkami są federacje handlu z 31 krajów oraz wiodące europejskie przedsiębiorstwa handlu detalicznego I hurtowego. Polskim członkiem EuroCommerce jest POHiD.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    5,15

  • Min

    3,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 3903

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane