Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Firmy handlowe korzystają z outsourcingu usług personalnych

www.portalspozywczy.pl 18 września 2014 12:14

Co trzecia firma działająca w Polsce w obszarze handlu zamierza skorzystać z usług agencji doradztwa personalnego przy zatrudnianiu nowych pracowników - wynika z badania Millward Brown na zlecenie spółki Work Service.

Brak perspektywy awansu, chęć samorealizacji oraz słabe warunki finansowe - takie powody zmiany pracy najczęściej wskazali przebadani przez Millward Brown Polacy. Z badania wynika także, że najczęściej kandydaci zamierzają szukać nowego miejsca zatrudnienia przez znajomych (73 proc.), przeglądając ogłoszenia (62 proc.) oraz samodzielnie wysyłając aplikacje do firm (60 proc.). Z kolei aż 64 proc. zapytanych pracodawców planuje prowadzić rekrutacje przez własny dział HR, 43 proc. przez Urzędy Pracy, a co piąta firma zamierza skorzystać z usług agencji doradztwa personalnego.

- Sytuacja na rynku pracy poprawia się od początku roku - zgodnie z ostatnimi danymi GUS, w sierpniu br. przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw wzrosło o 3,5 proc. r/r, zaś zatrudnienie w przedsiębiorstwach zwiększyło się o 0,7 proc. r/r. W związku z optymistycznymi danymi napływającymi z rynku, Polacy czują się coraz bardziej pewni o swoje zatrudnienie i coraz więcej oczekują - mówi Tomasz Hanczarek, prezes zarządu Work Service S.A.

Nie chodzi tutaj tylko o wysokość wynagrodzenia, którą jako przyczynę zmiany obecnego miejsca zatrudnienia zapytani przez nas Polacy wskazali dopiero na trzecim miejscu (49 proc. odpowiedzi). Z roku na rok coraz ważniejsze są powiązane ze sobą kwestie takie jak perspektywa awansu oraz samorealizacja, na które wskazało odpowiednio 59 proc. i 52 proc. ankietowanych. Obecnie pracownicy są coraz ambitniejsi i dbają o swój rozwój, ale też coraz bardziej świadomi i nie chcą poświęcać się pracy, która nie jest jednocześnie ich pasją - dodaje Hanczarek.

Firmy, które planują w najbliższym czasie rekrutacje pracowników, najczęściej będą je prowadzić poprzez własny dział HR - taki sposób deklaruje blisko dwie trzecie pracodawców. Popularnym narzędziem poszukiwania pracowników są także Urzędy Pracy oraz internetowe serwisy z ogłoszeniami o pracę - korzystać z nich ma zamiar odpowiednio 43 proc. i 39 proc. pracodawców. Co piąta firma zamierza skorzystać z usług firm specjalizujących się w outsourcingu usług personalnych, w przypadku firm handlowych - co trzecia. W związku z rosnącą liczbą zamówień i zwiększoną produkcją, rosną także potrzeby kadrowe firm. W takich sytuacjach proces poszukiwania pracownika i zatrudnienia go, coraz więcej przedsiębiorstw oddaje w ręce wyspecjalizowanych agencji doradztwa personalnego, które posiadają wymagane "know how" i w związku z tym bardzo szybko reagują - mówi Tomasz Hanczarek.

Przedstawione dane zostały przygotowane i opracowane na zlecenie Work Servie przez Instytut Millward Brown. Badanie zrealizowano na 522 osób pracujących, dobranej z ogólnopolskiej reprezentatywnej próby 1004 dorosłych Polaków. Maksymalny błąd pomiaru dla całej próby to plus/minus 4,4 proc. Badanie przeprowadzono metodą CATI w czerwcu 2014 r. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,58

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.