Firmy rodzinne muszą postawić na inteligencję społeczną i big data

Autor: PAP 24 kwietnia 2017 13:08

Firmy rodzinne, by utrzymać się na rynku w przyszłości muszą postawić na umiejętność przetwarzania dużych zbiorów danych (tzw. big data) oraz rozumienia potrzeb ludzi (tzw. inteligencję społeczną) – wynika z przedstawionego w poniedziałek raportu Fundacji Firmy Rodzinne.

"W raporcie pt. "Kompetencje przyszłości w firmach rodzinnych 2017" zbadaliśmy jak firmy rodzinne oceniają swój poziom wiedzy w dwóch obszarach - kompetencji przyszłości oraz kompetencji zarządczych. Celem badania było sprawdzenie, jakie umiejętności są kluczowe do osiągnięcia sukcesu rynkowego w zmieniającym się otoczeniu - powiedziała na spotkaniu z dziennikarzami prezes Fundacji Firmy Rodzinne Katarzyna Gierczak-Grupińska.

"Najważniejsze kompetencje przyszłości to inteligencja społeczna, którą chce rozwijać w przyszłości 76,2 proc firm rodzinnych, które zostały przebadane w naszym projekcie. Druga kluczowa umiejętność to wykorzystywanie dużych zbiorów danych. Jest ona ważna dla 65 proc. liderów rodzimej przedsiębiorczości" - podkreślił członek rady Fundacji Firmy Rodzinne Konrad Bugiera.

Według autorów raportu umiejętność szybkiej oceny emocji i dopasowania do nich sposobu komunikacji (czyli inteligencja społeczna) "jest szczególnie istotna w firmach rodzinnych, w których relacje prywatne często przeplatają się z zawodowymi".

"Kompetencje przyszłości to przede wszystkim umiejętności miękkie. Mimo, że coraz częściej mówi się o cyfryzacji, robotyzacji czy big data, to nic nie jest w stanie zastąpić tych obszarów, które pozwalają na rozwijanie się zespołów, ich motywowanie i umiejętne zarządzanie nimi" - podkreśliła koordynator projektów w Fundacji Firmy Rodzinne Eleni Tzoka-Stecka.

Wśród najważniejszych umiejętności dla firm rodzinnych znalazły się też m.in. "nieszablonowe myślenie", "biegłość w nowych mediach" czy "radzenie sobie z przeładowaniem informacyjnym". Jak podkreślili autorzy raportu, "w odniesieniu do każdej z tych kompetencji ponad 2/3 przedsiębiorców przyznało, że chce rozwijać je w przyszłości w swoich firmach".

Jak zaznaczyła Eleni Tzoka-Stecka, to są kompetencje, których na pewno nie mają maszyny, coraz częściej wykorzystywane w firmach. "Umiejętności te będą wymagane na rynku pracy w przyszłości" - przekonywała.

Według autorów raportu, korzystanie z dużych zbiorów danych (tzw. big data) coraz bardziej wpływa na rozwój biznesu. Wśród liderów rodzimej przedsiębiorczości prawie połowa (42,9 proc.) uważa, że w ciągu ostatnich trzech lat to zjawisko dotyczyło ich firmy "w wysokim lub bardzo wysokim stopniu". Wśród pozostałych firm rodzinnych uważa tak co czwarty przedsiębiorca.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7678

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.