Franczyza pozwoliła rozwinąć skrzydła PSH Lewiatan

Autor: dlahandlu.pl 19 października 2018 11:34

Franczyza pozwoliła rozwinąć skrzydła PSH Lewiatan Fot. materiały prasowe PSH Lewiatan

Jak wskazuje ,,Raport o franczyzie w Polsce" przygotowany przez PROFIT system, na rodzimym rynku liczba sieci franczyzowych systematycznie wzrasta. Obecnie jest ich około 1200, z czego zdecydowaną większość tj. osiem na dziesięć stanowią polskie marki. Rośnie również liczba działających w ich ramach sklepów i punktów usługowych – według prognoz dla 2017 r. było ich ok. 74 tys. W tym modelu działa także PSH Lewiatan, która ma ok. 3200 sklepów.

W 1994 r. w Bydgoszczy pojawił się pierwszy sklep i powstała Polska Sieć Handlowa Lewiatan.

Współpraca poszczególnych kupców w ramach sieci zaczęła z czasem przybierać formę franczyzy. Zawierane były umowy o wspólnym prowadzeniu handlu, kolektywnej logistyce oraz polityce zakupowej. Tym samym zaczęły się tworzyć regionalne struktury organizacji i zostały opracowane jednolite standardy. 

Jak przekonuje sieć, model franczyzowy Lewiatana oferuje szereg korzyści, m.in. około 370 produktów marki własnej, pakiet umów handlowych, dobre warunki współpracy z dystrybutorami, pomoc w aranżacji i wizualizacji sklepu, ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej oraz preferencyjne warunki wielu innych umów okołobiznesowych. Przedsiębiorcy otrzymują też szerokie wsparcie marketingowe (gazetki promocyjne, akcje plakatowe oraz billboardowe). Mogą także brać udział w specjalistycznych programach szkoleniowych dla franczyzobiorców i pracowników.

PSH Lewiatan w przyszłym roku będzie obchodzić jubileusz 25-lecia działalności. Obecnie na terenie całej Polski zrzesza około 3.200 placówek handlowych. Wśród nich jest około 410 supermarketów (powyżej 300 mkw.), ponad 1800 dużych sklepów, około 900 placówek średniej wielkości oraz mniej niż 40 małych sklepów. Łączne obroty, które w 2017 roku przekroczyły 11,5 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Wkurzony 2018-10-19 14:06:01

    Dlaczego Lewiatany żabki i inne carrefury mogą być otwarte w niedziele a sklepy spółdzielcze nie. To jawna dyskryminacja!! To są sklepy z zagranicznym kapitałem a polskie są wykańczane. Nie to obiecywała poprzednia premier p. Szydło!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7680

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.