Franczyzobiorca sieci Eden: Dyskonty utrudniają życie małym sklepom

Autor: Eden, www.dlahandlu.pl 24 stycznia 2014 09:37

Sytuacja na rynku jeżeli chodzi o handel tradycyjny jest trudna, a wydaje się że będzie coraz gorzej. Jedyną szansą jaką widzę dla tradycyjnych sklepów jest przystąpienie do sieci - mówi Ewa Ołowska - właścicielka franczyzowego sklepu Eden w Wołominie.

Obecnie w handlu detalicznym a szczególnie w małych rodzinnych sklepach sytuacja jest bardzo trudna ze względu na stale rosnącą liczbę dyskontów, które odbierają nam klientów - dodaje.

- W związku z tym, że duże zagraniczne sieci handlowe mają mocno rozwinięty dział marketingu i zarzucają klientów ciągłymi promocjami tylko przynależność do sieci takich jak sieć Eden umożliwia nam konkurowanie z nimi zarówno jeżeli chodzi o ceny, jak i działania promocyjne. Jako pojedyńczy sklep nigdy nie byli byśmy w stanie zorganizować gazetki promocyjnej z tak atrakcyjnymi cenami - mówi właścicielka sklepu.

Sieć Handlowa Eden powstała w marcu 2002 r. z inicjatywy kupców województwa siedleckiego. Zrzesza palcówki handlowe na zasadzie franczyzy.
Obecnie pod marką Eden zrzeszonych jest blisko 1000 placówek handlowych na terenie województwa mazowieckiego, podlaskiego oraz mazursko-warmińskiego. Sklepy podzielone są na trzy kategorie: Eden Premium (twarda franczyza) , Eden Market (miękka franczyza) oraz Eden (miękka franczyza). 

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
  • głos_franczyzy 2014-01-25 22:55:45

    Wszystko ładnie i pięknie, tylko że na polskim rynku (? czy jest on jeszcze polski ?) większość franczyzodawców także ma zagraniczne korzenie. Ale te pozostałe może mniejsze ale za to polskie firmy, które na dodatek oferują także miękką franczyzę a nie tylko twarde zniewolenie należy stawiać na piedestale rynku FMCG. Zdecydowanie odradzam wszystkim wchodzenie w struktury Carrefour Express. Przedstawie pokrótce moje złe doświadczenie z tą firmą. Na początek dostaniecie premię powitalną np.50000, wymienią Wam na nowe, piękne stoisko alkoholowe, ow-warzywne, piekarnicze, wymienią gondole bo pracują na swoich a wszystko to pożyczają gratis. Swoje stare, pewnie jeszcze dobre wyposażenie trzeba wyrzucić, no bo gdzie to magazynować. Gdy już sala jest ułożona zaczyna się towarowanie. Towar zamawia się na całe opakowania np. whisky, droga chemia, nabiał wszystko bez wyjątku. Decydujecie się na centralne zarządzanie marżą, co sugerują na szkoleniu. I otwieracie. Klienci zwłaszcza Ci w mniejszych miastach od razu zauważą, że jest u Was drogo, bo marża np. na małych majonezach jest ustawiona na 35%, a na dużych powiedzmy dla Carrefour normalnie 20%. W efekcie ten mniejszy jest droższy od tego większego. Przypadki można mnożyć. klienci się od Was odwracają. Zaczynacie kupować na boku towar na sztuki bo nie ma takiego ruchu aby kupować kartonami. Spada lojalność zakupowa poniżej 50% i płacicie opłatę franczyzową 1.5%. Jest coraz gorzej, wychodzicie z sieci. Oddajecie proporcjonalne otrzymaną premię powitalną, płacicie karę za wcześniejsze wyjście np. 50000, zabierają Wam swoje wyposażenie. Zostajecie z długami i pustym sklepem. Ratujecie się wchodząc do innej sieci i płacicie za to karę np. 150000 bo handlować przez 6 m-cy możecie tylko indywidualnie. A Panowie dyrektorzy się z Was śmieją. Dlatego naprawdę uważajcie co podpisujecie, uczcie się na cudzych błędach.

  • La 2014-01-24 15:44:22

    Polsko wstań z kolan

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,28

  • Min

    4,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8644

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.