Gouda najbardziej popularnym gatunkiem zółtego sera

Autor: portalspozywczy.pl 9 września 2010 12:10

Z raportu "Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych" wynika, że typowym konsumentem serów żółtych są przede wszystkim kobiety (68,2 proc.). Wielkość grupy osób kupujących sery podpuszczkowe wynosiła w IV kwartale 2009 roku ponad 81,9 proc., odsetek osób nie wybierających produktów z tej kategorii nie przekracza 18 proc.

Najwyższy udział w strukturze konsumentów dotyczy grupy wiekowej poniżej 30 lat (41,7 proc.). Spożycie tradycyjnych gatunków (gouda, edamski, podlaski) wzrasta wraz z wiekiem osoby podejmującej decyzje zakupu.

W strukturze dystrybucji na rynku detalicznym serów podpuszczkowych najczęstszym miejscem dokonywania zakupów były sklepy spożywcze (ponad 49 proc.). Wysoki jest łączny udział sieci supermarketów, hipermarketów i sklepów dyskontowych wynoszący 46,8 proc.

Najczęściej kupowany był ser na wagę w kawałku, co może być również wytłumaczeniem na popularność sklepów spożywczych w dystrybucji sera (43,8 proc.). Na drugim miejscu pod względem rodzaju opakowania uplasował się ser pakowany w folię w kawałku (27,2 proc.).

W strukturze rynku według gatunków największy udział posiada ser gouda (41,9 proc.). Jest to najbardziej preferowany gatunek sera, jednocześnie najbardziej tradycyjny. Choć na rynku polskim obserwowany jest wzrost udziału nowych gatunków i rodzajów, to nie następuje to kosztem sera gouda. Równie tradycyjny i popularny jest ser edamski (17,2 proc.).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9201
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane