Grupa Ambra liczy na efekty synergii spółek Winezja i Centrum Wina

Autor: www.dlahandlu.pl 11 maja 2015 10:08

Przychody ze sprzedaży Grupy AMBRA za trzy kwartały 2014/2015 (1.07.2014 r. - 31.3. 2015 r.) wyniosły 316 558 tys. zł (312 644 tys. zł rok wcześniej). Zysk ze sprzedaży wyniósł 109 931 tys. zł (107 517 tys. zł), a zysk netto okresu to 27 586 tys. zł (24 161 tys. zł).

W samym trzecim kwartale roku obrotowego 2014/2015 sprzedaż Grupy AMBRA wzrosła o 2,6 proc. Na rynku polskim przychody  utrzymały się na poziomie zbliżonym do ubiegłego roku. Podobnie jak w poprzednich kwartałach bardzo dynamicznie rosła sprzedaż CYDRU LUBELSKIEGO, a takż
e sprzedaż brandy PLISKA i wódek BACZEWSKI. Jednocześnie spadła sprzedaż w pozostałych kategoriach na rynku polskim. Na rynku rumuńskim osiągnięty został podobnie jak w poprzednich kwartałach dynamiczny wzrost przychodów, spadała natomiast sprzedaż na rynkach Czech i Słowacji.

Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 17,7 mln zł w trzecim kwartale roku obrotowego 2
014/2015 i był niższy o 2,5 mln zł niż przed rokiem. Rentowność zysku brutto ze sprzedaży była wyraźnie niższa niż rok wcześniej, na co wpływ miał szereg czynników sezonowych i jednorazowych. Negatywny wpływ zmiany stanu zapasów na skutek późniejszego rozpoczęcia produkcji cydru na sezon letni obciążył wynik finansowy kwotą 1,4mln zł. Wcześniej niż w roku ubiegłym poniesione zostały wydatki na wsparcie marketingowe CYDRU LUBELSKIEGO, co również obciążyło dodatkowo wynik kwartału kwotą 1,5 mln zł.

Strata operacyjna Grupy AMBRA wyniosła w trzecim kwartale roku obrotowego 7,8 mln zł i zwiększyła
się o 5,0 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.
Kwartalna strata netto Grupy AMBRA wyniosła 6,4 mln zł, co było wynikiem gorszym o 3,0 mln zł niż rok wcześniej. 

W ocenie Zarządu Grupy AMBRA pogorszenie wyniku finansowego w trzecim kwartale roku
obrotowego 2014/2015 było jednorazowe. W kolejnym kwartale oraz w następnym roku obrotowym
Grupa AMBRA pracować będzie nad poprawą wyników finansowych, do czego przyczynią się
zahamowanie wzrostu kosztów działalności, osiągnięcie progu rentowności projektu CYDR LUBELSKI, a także zwiększenie efektywności sprzedażowej w kluczowych kanałach dystrybucji. W zakończonym 31 marca 2015 r. kwartale Grupa AMBRA zwiększyła do 80% swój udział w spółce Winezja.pl Sp. z o.o. Inwestycja ta umożliwi Grupie szybszy wzrost w bezpośredniej sprzedaży wina m.in. dzięki efektom synergii z siecią specjalistycznych sklepów winiarskich CENTRUM WINA. Obecnie prowadzone są prace nad wdrożeniem jednolitej strategii marketingowej w tym kanale sprzedaży. Pierwsze efekty tych działań oczekiwane są w kolejnym roku obrotowym Grupy AMBRA.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Anka 2015-05-11 20:54:08

    Odkąd spróbowałam cydru chętnie go piję w różnych formach ale najbardziej lubię latem. Ostatnio podałam go do grilla zamiast piwa.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.