Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Grupa Mar-Ol celuje w 2 mld zł obrotów

www.portalspozywczy.pl 13 lutego 2015 14:51

Grupa Mar-Ol celuje w 2 mld zł obrotów

Na 25-lecie istnienia Grupy Mar-Ol, które nastąpi za dwa lata, obroty firmy mogą zbliżyć się do 2 mld zł - zapowiedział w Poznaniu podczas konferencji prezes grupy Sylwester Maćkowiak. Jak zdradził, w minionym roku obroty Marolu wyniosły 800 mln zł, a po doliczeniu do nich obrotów sieci Chata Polska (wchodzącej w skład Grupy Mar-Ol) przekroczyły 1,4 mld zł.

W 2015 r. Mar-Ol zamierza zainwestować w swój dalszy rozwój więcej, niż wynoszą roczne zyski całej grupy. Handlowa firma planuje skupić się zarówno na rozwoju części detalicznej, jak i hurtowej. - To, co zawsze było jasnym drogowskazem dla organizacji, to był rentowny wzrost. To znaczy, że środki, które były wypracowywane w organizacji, nie były konsumowane, tylko zawsze przeznaczano je na to, żeby spółka mogła skutecznie się rozwijać. Rozwój jest absolutnie celem samym w sobie - tłumaczył we czwartek Maćkowiak.

Prezes grupy spodziewa się, że dynamika wzrostu sprzedaży Mar-Olu w 2015 r. będzie dwucyfrowa. Główną inwestycją grupy w tym roku będzie rozbudowa magazynu centralnego o 5,4 tys. mkw. Jej ukończenie planowane jest na trzeci kwartał. Jeśli chodzi o sieć detaliczną Chata Polska, plany na 2015 r. zakładają poszerzenie jej o 45 nowych placówek. W minionym roku pod ten szyld trafiło 40 sklepów. 2014 rok firma zakończyła 205 obiektami. 

Kolejnym elementem strategii firmy na najbliższe miesiące będzie wprowadzenie wspólnej strategii asortymentowej. Obecnie nie we wszystkich placówkach pod szyldem Chata Polska znaleźć można te same produkty, a braki niektórych towarów dotyczą zwłaszcza najmniejszych sklepów. W 2015 r. grupa zamierza skoncentrować się na poprawie tego aspektu funkcjonowania.

Firma dokona podziału swoich sklepów na małe, średnie i duże i dla każdego z tych rodzajów przygotuje ofertę asortymentową. Grupa Mar-Ol zamierza budować drzewa asortymentowe w poszczególnych kategoriach, wprowadzić centralne zarządzanie layoutem półki oraz centralną wycenę 100 proc. cen sprzedaży. Oprócz tego w sklepach Chaty Polskiej dojdzie do redukcji nierotującego asortymentu na rzecz produktów z kategorii ultra-świeżych.

Zmiany w 2015 r. obejmą nie tylko detal, lecz także segment dystrybucji. Obecnie boryka się on z brakami ważnych kategorii (piwo, alkohole mocne) lub częściową nieobecnością niektórych z nich w zależności od oddziału (nabiał, słodycze). Sprawia to trudności z zaspokojeniem zapotrzebowania na nie. Aktualne problemy w hurcie częściowo zostaną rozwiązane dzięki rozbudowie magazynu centralnego. Od trzeciego kwartału 2015 r. będzie on pełnił funkcję cross-docka dla regionalnych oddziałów. W 2014 roku Grupa MAR-OL przyłączyła również magazyn SN Trade w Bydgoszczy, znacznie powiększyła powierzchnię magazynową w Warszawie oraz rozpoczęła rozbudowę Magazynu Centralnego Grupy, którego otwarcie zaplanowane zostało na trzeci kwartał 2015 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • hin 2015-02-16 21:47:35

    uspokoj sie z bajkami:)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.