Grupa Metro notuje wzrost sprzedaży like for like

Autor: dlahandlu.pl 15 maja 2018 12:22

Grupa Metro notuje wzrost sprzedaży like for like Fot. Metro AG

Sprzedaż w Grupie Metro, w drugim kwartale roku 2017/18 wyniosła 8,4 mld euro, a w okresie pierwszego półrocza 18,6 mld euro, co oznacza odpowiednio spadek o 0,8 proc. i 0,3 proc. Sprzedaż liczona like for like wzrosła w tych okresach odpowiednio o 2 proc. i o 1,3 proc.

Jak podała spółka duży wpływ na wyniki miał efekt kalendarza i okres Wielkanocy. Do spadku sprzedaży raportowanej o 0,8 proc. doprowadziły negatywne efekty walutowe.

EBITDA, bez uwzględnienia przychodów od transakcji nieruchomości wyniosła w drugim kwartale 153 mln euro w porównaniu do 177 milionów euro w drugim kwartale 2016/17. W pierwszym półroczu EBITDA wyniosła 761 mln euro, wobec 742 mln euro rok wcześniej. Natomiast raportowana EBITDA spadła w drugim kwartale 2017/18 roku do 161 mln euro, z 251 mln euro rok wcześniej oraz w pierwszym półroczu do 769 mln euro, z 859 mln euro rok wcześniej.

Spadek EBITDA spowodowały słabe wyniki w Rosji – w pierwszym półroczu roku 2017/18 sprzedaż raportowana w Rosji spadła o 14,9 proc., a sprzedaż like for like zmniejszyła się o 8,8 proc.

Sprzedaż w firmie Real wyniosła w pierwszej połowie 2017/18 r. 3,8 mln euro, a w drugim kwartale 1,7 mln euro. W ujęciu like for like sprzedaż wzrosła odpowiednio o 1,7 proc. i 3,9 proc.

Dobrze rozwijała się sprzedaż internetowa - w pierwszym półroczu 2017/18 wzrost wyniósł około 37 proc., a udział w sprzedaży wyniósł około 2 proc.

Metro Wholesale zanotowała w pierwszym półroczu 14,8 mln euro sprzedaży, co oznacza spadek sprzedaży raportowanej o 0,5 proc. i wzrost like for like o 1,2 proc.

W drugim kwartale sprzedaż Metro Wholesale spadła o 1,8 proc., do 6,7 mln euro. Sprzedaz liczona like for like wzrosła o 1,6 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO