Grupa Metro: Oferta dla HoReCa i wsparcie innowacji technologicznych

Autor: dlahandlu.pl 4 stycznia 2018 11:13

Grupa Metro: Oferta dla HoReCa i wsparcie innowacji technologicznych Fot. Metro AG

Grupa Metro w ostatnim roku konsekwentnie realizowała swoją strategię, w ramach której kładzie silny nacisk na rozwój oferty dla sektora HoReCa. Grupa w grudniu poinformowała, że uruchamia cyfrową platformę dla sektora hotelarskiego. Firma wspiera też innowacje technologiczne i projekty typu start-up.

Przykładem jest pilotażowy projekt METROpolitan, w ramach którego 500 restauracji w Berlinie, Mediolanie, Paryżu, Barcelonie i Wiedniu przetestowało cyfrowe rozwiązania opracowane przez startupy pod kątem ich przydatności do codziennego użytku. Za projekt Metro AG otrzymało nagrodę "Europe's Corporate Startup Stars" 2017.

- Program METROpolitan jest skutecznym narzędziem, które pozwala nam oceniać rozwiązania cyfrowe z perspektywy klienta - mówi Tim Kruppe, dyrektor ds. cyfrowych projektów HORECA.digital, spółki zależnej Metro. – Pierwsze rezultaty pokazują, że rozwiązania cyfrowe znacznie poprawiają funkcjonowanie gastronomii, na przykład zauważyliśmy wzrost sprzedaży o około 10 procent, a klienci mogą zaoszczędzić od jednej do trzech godzin dziennie – dodaje.

W grudniu firma poinformowała, że uruchamia cyfrową platformę dla sektora hotelarskiego, oferującą cyfrowe narzędzia, porady i wsparcie, a także platformę do dialogu i dzielenia się spostrzeżeniami. Na razie projekt dotyczy rynków: niemieckiego i francuskiego, gdzie Platforma już posiada 15 000 aktywnych użytkowników, ale do 2020 roku Metro chce poprzez platformę wspierać pół miliona restauratorów w Europie. W tym roku spółka zamierza rozpocząć wdrażanie w 13 krajach darmowych rozwiązań cyfrowych oferujących wartość dodaną restauratorom i ich firmom.

Od 2015 roku działa METRO Accelerator, program pod patronatem Metro, wspierany przez Techstars. Projekt ma za zadanie wspierać międzynarodowe zespoły start-upowe w opracowywaniu rozwiązań cyfrowych i składa się z dwóch wersji - jedna koncentruje się na rozwiązaniach dla hoteli, restauracji i cateringu, natomiast druga wersja programu skierowana jest do branży detalicznej. W ramach pierwszej edycji programu, która zakończyła się 5 września 2017 r. wsparto przedsięwzięcia oferujące rozwiązania dla detalu, w tym Sensei, start-up opracowujący precyzyjne oceny i analizy detaliczne w oparciu o istniejące materiały z kamer wideo, czy ustSnap, kompleksowe rozwiązanie dla marek FMCG do zarządzania i prowadzenia kampanii promocyjnych. Obecnie trwa nabór wniosków do kolejnego programu, wnioski przyjmowane są do 2 lutego tego roku.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    5,29

  • Min

    3,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8198

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane