GS Ozorków: Dopadła nas "dyskontoza"

Autor: www.dlahandlu.pl 10 października 2013 12:21

GS Ozorków: Dopadła nas "dyskontoza"

- Pierwsza połowa roku 2013 była bardzo trudna dla naszej firmy. Od końca poprzedniego roku zaatakowała nas choroba lokalnego rynku nazywana "dyskontozą". Objawy: dwie Biedronki, jeden Lidl, zmodernizowane Tesco, nowe Intermarche oraz Polomarket w budowie. Jak na miasto ok. 20 tys. mieszkańców jest to norma, która na nas spadła dość późno - mówi Dariusz Szpakowski, prezes zarządu GS Ozorków.

- Najbardziej ucierpieliśmy jako lokalny producent pieczywa tradycyjnego. Spadek produkcji piekarni o 25% trudno odbudować a małe sklepy z Ozorkowa i okolicy czyli nasi najbardziej rentowni klienci najbardziej ucierpieli na opisanej powyżej chorobie. Nasza sieć 9 małych sklepów współpracuje z siecią Lewiatan i rosnąca aktywność sieci pomogła odzyskać część klientów biegających od gazetki do gazetki. Niestety wiele małych sklepów - naszych odbiorców pieczywa kurczowo trzyma się niezależności i płacze na spadek obrotów. Aby dotrzeć do klientów z pieczywem współpracujemy z niektórymi sieciami (Tesco, Intermarche). Niestety każda sieć ma inne warunki współpracy i wymaga sporego wysiłku od dostawców. Wdrożyliśmy elektroniczną wymianę dokumentów, dajemy rabaty więc rentowność dostaw dla sieci jest słaba.
Nasze sklepy modernizujemy systematycznie wymieniając wyposażenie i wdrażając profesjonalne zarządzanie półką. Głównie opieramy się o doradztwo sieci Lewiatan ale podglądamy też inne zaprzyjaźnione spółdzielnie. Rozpoczęliśmy również kompleksową informatyzację sklepów - dodaje Dariusz Szpakowski

- Udało nam się jeden z naszych sklepów podzielić z zaprzyjaźnionym producentem mięsa i wędliny i prowadzimy dwa sklepy w jednym lokalu. Zwiększyło to przepływ klientów i rentowność obiektu. Dla całości sieci sklepów głównym zadaniem jest zamknięcie roku z dodatnim wynikiem finansowym i jest szansa, że ten cel osiągniemy przy obrotach w granicach 6 mln. zł. Musimy zlikwidować jedną z placówek w wydzierżawionym obiekcie więc rozglądamy się wokół miasta za lokalizacjami pozwalającymi otworzyć kolejne sklepy i utrzymać lub zwiększać obroty sieci. Liczymy na opiekę sieci Lewiatan i jej rosnące znaczenie medialne i marketingowe. Skupiamy się na świeżych produktach tj. pieczywie i wyrobach ciastkarskich z własnej piekarni oraz warzywach z własnej Hurtowni Warzyw, która paczkuje warzywa dla sklepów i marketów. Będziemy poprawiać stoiska mięsne i rozszerzać asortyment nabiału - dodaje nasz rozmówca.

Jak przyznaje, sytuacja rynkowa w drugiej połowie roku zaczęła się poprawiać i opowieści o końcu kryzysu i „zielonej wyspie" trochę w tym pomogły. Najbardziej pomogło jednak ciepłe lato i wysokie ceny warzyw w tym roku. Nie można jeszcze mówić o ożywieniu ale najgorsze już chyba za nami. „Dyskontoza" na rynku lokalnym też pomału ustępuje bo nawyki szybkich, codziennych zakupów działają leczniczo na mniejsze sklepy. Jedno co pewne - nie ma miejsca na partyzantkę handlową. - Trzeba działać profesjonalnie w każdym segmencie rynku. Klient przyzwyczajany do coraz wyższej jakości obsługi i towaru nie godzi się już na „bylejakość" w lokalnym sklepie. Niezmiernie ważne jest też utrzymanie dobrego kontaktu ze społecznością lokalną i podtrzymywanie przyjaznego nastawienia konsumentów do sklepu i firmy, która go prowadzi. Ale nie trzeba też zapominać, że podobno najbogatszy klient „siedzi w Internecie". Dlatego stworzyliśmy sklep internetowy z pieczywem tradycyjnym i sprzedajemy nasze produkty przez Allegro - podsumowuje Dariusz Szpakowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7646

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.