Hurtownicy po decyzji BAT nadal mają swoje miejsce na rynku

www.portalspozywczy.pl 8 października 2013 11:21

Hurtownicy będą musieli przyzwyczaić się i dostosować do nowej sytuacji po decyzji British American Tobacco Polska o wprowadzeniu nowego modelu sprzedaży, jednak w tej nowej sytuacji rynkowej hurtownicy nadal mają swoje miejsce na rynku - ocenia Grupa Kolporter.

- Na konsekwencje decyzji BAT musimy jeszcze zaczekać. Z pewnością jest to nowa sytuacja dla hurtowników, do której po prostu będą musieli się dostosować - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Grzegorz Maciągowski, rzecznik Grupy Kolporter.

- Rynek zweryfikuje tę koncepcję zarówno po stronie BAT, jak i dotychczasowych odbiorów tej firmy - dodaje.

Maciągowski zaznacza też, że właściciele punktów sprzedaży papierosów będzie zależeć na komplemantarności dostaw, a hurtownicy w nowej sytuacji nadal mają swoje miejsce na rynku.

- Pamiętać musimy również o właścicielach punktów sprzedaży papierosów, im z pewnością zależeć będzie na komplementarności dostaw i posiadaniu w ofercie wszystkich najlepiej sprzedających się wyrobów tytoniowych. To pokazuje, że hurtownicy w tej nowej sytuacji rynkowej nadal mają swoje miejsce. Dotyczy to również Kolportera - mówi rzecznik Kolportera.

We wrześniu British American Tobacco Polska poinformował, że wprowadza nowy model sprzedaży i dystrybucji.

BAT, która ma w Polsce ok. 28 proc. udziałów w rynku, jako pierwsza firma tytoniowa w Polsce wdraża model dystrybucji bezpośredniej do punktów sprzedaży detalicznej.

Detaliści nadal mogą zaopatrywać się w hurtowniach. Jednak, jak zapowiada szef BAT Polska, po kilku miesiącach od wdrożenia, koncern planuje mieć ok. 50 proc. sprzedaży w nowym modelu dystrybucyjnym.

W Polsce sprzedaż wyrobów tytoniowych prowadzona jest w ok. 120 tys. punktów handlowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.