IGD: Należący do Carrefoura szyld Supeco może nie mieć w Polsce dobrych perspektyw

Autor: dlahandlu.pl 23 marca 2018 15:10

IGD: Należący do Carrefoura szyld Supeco może nie mieć w Polsce dobrych perspektyw Fot. facebook

Carrefour może mieć problem z przyciągnięciem klientów do sklepów w formacie cash & carry, rozwijanych w Polsce pod szyldem Supeco – oceniają analitycy IGD RetailAnalysis. – Niezwykle wątpliwe jest wprowadzenie formatu na konkurencyjny polski rynek, w którym funkcjonuje skonsolidowany kanał hurtowy - napisali analitycy.

Jak pisaliśmy o tym już w lipcu ubiegłego roku, Supeco to jeden z siedmiu szyldów, jakie Carrefour posiada w Polsce. Jest to sklep typu "soft discount". Na jego półkach znajduje się 6 300 produktów, a powierzchnia sklepów wynosi między 1,5 tys. a 2 tys. mkw. Placówki zachęcają klientów do jak największych zakupów poprzez ofertę obniżki cen przy kupnie wielu sztuk danego produktu. Koncept wszedł do naszego kraju, ale po cichu. Na razie szyld możemy spotkać tylko w dwóch miastach: w Piekarach Śląskich i w Tarnobrzegu (sieć w maju br. poszukiwała pracowników do nowego sklepu). Carrefour nie zdradza czy planuje rozwijać ten format.

Przeczytaj także: 

Rast i Supeco - mniej znane szyldy Carrefoura w Polsce

Jak oceniają analitycy IGD, wprowadzenie formatu na wysoko konkurencyjny polski rynek może być wątpliwe. Zauważają, że w Polsce głównym graczem na tym rynku jest Eurocash, który obsługuje prawie 200 centrów cash & carry na terenie całego kraju. Z kolei Metro cash & carry ma 30 placówek Makro.

- Biorąc pod uwagę tych konkurentów na hurtowym rynku oraz obecność Biedronki i innych dyskontów, Carrefour może mieć trudności z przyciągnięciem kupujących do Supeco, biorąc pod uwagę brak świadomości marki – napisali analitycy IGD.

Supeco działa obecnie w czterech krajach: we Włoszech, w Rumunii, w Hiszpanii i w Polsce.

- Dwa sklepy w Polsce są podobne pod względem wyglądu, stylu i zasięgu w porównaniu do innych krajów. Z powierzchnią od 1 500 mkw. do 2 000 mkw. sklepy są podobne do Carrefour Markets, ale mają od 2 600 do 3 500 SKU, co oznacza, że ​​przedstawia klientom bardziej sprofilowaną ofertę. Dzięki temu asortyment w sklepach Supeco jest łatwiejszy do uzupełnienia, a sklep wydajniejszy, co oznacza, że może zaoferować niższe ceny dla klientów biznesowych kupujących hurtowo oraz dla konsumentów – napisali analitycy.

Supeco zostało uruchomione w Europie Środkowo-Wschodniej w Rumunii w 2014 roku. Baner został utworzony, aby umożliwić Carrefour otwieranie marketów w mniejszych miastach i na obszarach wiejskich, gdzie inwestycje wymagane w przypadku innego sklepu spowodowałyby, że byłyby one nieopłacalne.

- Jednak od czasu swojej premiery w Rumunii Carrefour otworzył zaledwie dziewięć sklepów, podkreślając wolne tempo ekspansji w tym kraju. Chociaż baner rozwija się szybciej w Hiszpanii, Carrefour nie rozwinął go tak szybko, jak wielu oczekiwało przy jego wprowadzaniu na rynek. Jak podkreślono w „Planie transformacji 2022”, Carrefour wciąż sprawdza ten format – oceniają analitycy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8711

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane