Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Jak sprzedawać więcej w strefie kas

Autor: ASM GROUP dla dlahandlu.pl 24 lutego 2014 11:53

Jak sprzedawać więcej w strefie kas

Strefa kas to strategiczne miejsce, odwiedzane, przez każdego klienta, w której spędza dużo czasu. Jest to strefa oczekiwania, w której klient ulega słabości, staje się skłonny do wyjścia poza zakupową listę i dokonać zakupu impulsowego. Powszechnie uważa się, że zakupy impulsowe w strefie kasy mogą stanowić nawet ok. 5 proc. przychodów dlatego warto zadbać o odpowiedni merchandising tej strefy.

W strefie kas powinny pojawić się drobne produkty w cenie najlepiej do 10 zł. oraz takie, których  klienci nie znajdą w innych częściach sklepu czyli gumy do żucia, papierosy, zapałki, parafarmaceutyki, bilety komunikacji miejskiej, baterie ale także produkty będące powtórzeniem regularnej ekspozycji: batony, napoje.
Przemyślane działania oraz stosowanie różnych instrumentów przez dostawców oraz sieci handlowe potrafią przynieść znaczne wzrosty sprzedaży.
Warto tutaj wspomnieć o sezonowości, czyli umieszczanie zimą więcej produktów czekoladowych, z kolei latem nie może zabraknąć lodów, czy butelek wody mineralnej. Podobnie w przypadku popularnych świat, jak Walentynki, Wielkanoc, Boże Narodzenie oraz innych warto wygospodarować miejsce na tematyczną ekspozycję.
Ciekawym rozwiązaniem zwiększenia wydajności „złotej strefy" jest stworzenie w hipermarketach Carrefour jednej kolejki do kilkunastu kas, dzięki czemu strefa kas jest znacznie wydłużona i pojemniejsza.
Konkurencja w strefie kas jest ogromna, zwłaszcza, że przestrzeń jest ograniczona, dlatego należy podkreślać swoje produkty materiałami POS, najlepiej najskuteczniejszymi, czyli woblerami reklamowymi. Z drugiej strony należy pamiętać, że przeładowanie strefy kas może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego, gdyż utrudni zauważenie produktu. Tu z pomocą przychodzi kolejne rozwiązanie, czyli usługa Digital Signage oferowana przez MoveTV dla sieci Tesco. Ekrany LCD przykuwają uwagę konsumentów, dzięki połączeniu treści rozrywkowych z blokami reklamowymi, a to może zwrócić uwagę klienta na produkt, skłonić do zakupu impulsowego, a tym samym przyczynić się do wzrostu sprzedaży.
Warto dołożyć wszelkich starań, aby klienci oczekujący przy kasach dokonali impulsowych zakupów, które w skali miesiąca generują ogromne przychody.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.