Jakie sieci rządą na wsi? Biedronka ma 7 proc. takich lokalizacji

Autor: dlahandlu.pl za Gfk 27 kwietnia 2017 12:59

Świadomość zróżnicowania potencjału obszarów sprzedaży, a także specyfiki lokalizacji poszczególnych sieci handlowych i sklepów, to fundament aktywnego podejścia do budowania strategii dystrybucji i optymalizacji procesów z nią związanych (trasówki, priorytetyzacja wizyt, optymalizacja terytoriów, dopasowanie handlowców do potencjału, selekcja sklepów do obsługi własnej vs. dystrybutorskiej, lokalny trade marketing).

Jak podkreśla Gfk, identyfikacja najlepszych sklepów do obsługi własnej to wyzwanie (logistyczne, finansowe i kadrowe) dla każdego producenta. Szczególnie, gdy analiza danych pokazuje rozbieżności pomiędzy bieżącą koncentracją działań sprzedażowych na określonej grupie sklepów a danymi panelowymi pokazującymi inną koncentrację zakupów.

Z taką sytuacją mamy do czynienia, gdy obsługa sklepów koncentruje się na wygodnym do obsługi targecie miejskim, przy jednoczesnym zaniedbywaniu obszarów wiejskich.

Porównując z miastem z perspektywy dystrybucji FMCG, wieś to:
1. 40% mieszkańców Polski
2. Niższe o 21% wydatki w handlu na osobę
3.  31% sklepów spożywczych zlokalizowanych na wsi (głównie tradycyjnych i małych), ale na jeden sklep na wsi przypada:
- o 46% więcej mieszkańców, niż w miastach
- o 19 % więcej siły nabywczej dla handlu detalicznego niż w miastach
4. Można wskazać graczy, którzy są już obecni w tym „segmencie geograficznym”, tzn. posiadają >50% lokalizacji na wsi. np. Groszek, Delikatesy Centrum, Słoneczko, Eden
5. Już 7% lokalizacji sklepów Biedronka zlokalizowanych jest na wsi.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,20

  • Śr

    2,91

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8963
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane