Kaucja za butelki zwrotne po piwie wzrośnie z 35 do 50 gr

Autor: Gazeta Wyborcza 13 lutego 2017 12:53

Browary podjęły decyzję o podniesieniu kaucji za zwrotne butelki po piwie z 35 gr do 50 gr za sztukę. Pomiędzy sklepami a klientami krąży dziś 400 mln butelek, więc dla browarów to duże oszczędności i okazja do podwyżki cen piw w puszkach - pisze "Gazeta Wyborcza".

Pierwsza na taki krok zdecydowała się Grupa Żywiec, która od początku lutego podniosła kaucję na butelki o 15 gr. A ponieważ ze swoimi piwami (Żywiec, Tatra, Warka, Królewskie, Leżajsk, Brackie, EB czy Kaper) stanowi ona około jedną trzecią rynku piwa w Polsce, to decyzja Żywca była wystrzałem startera dla innych graczy. Chwilę później na podobny krok zdecydowała się Kampania Piwowarska (właściciel takich marek jak Tyskie, Lech, Żubr czy Dębowe), która taką podwyżkę planuje od 20 lutego. Od 1 marca natomiast identyczną kaucję wprowadza grupa Carlsberg sprzedająca piwa Okocim, Kasztelan, Harnaś czy Piast.

Jak informuje Magdalena Brzezińska z Grupy Żywiec, dotychczasowa wysokość kaucji nie była zmieniana od lat 90., a koszt nowych opakowań na rynku wzrósł w tym czasie znacznie. Według Andrzeja Olkowskiego, prezesa Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich, koszt nowej butelki zwrotnej obecnie waha się między 62-65 gr.

Więcej w "Gazecie Wyborczej".

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,60

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9199

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.