Kolporter: Banki chcą przerzucić koszty groszówek na rynek

Autor: Nasz Kolporter, www.dlahandlu.pl 7 lutego 2013 14:24

Kolporter: Banki chcą przerzucić koszty groszówek na rynek

Dla sklepów, a zwłaszcza dla większych i mniejszych sieci handlowych, projekt NBP w sprawie wycofania z obiegu jedno- i dwugroszówek nie jest korzystny, oznacza bowiem, że marketingowe oddziaływanie ceną na klienta nie będzie możliwe. Ponadto, jak argumentują przedstawiciele branży, przy obniżce cen, koszty poniosą sklepy, a przy zaokrąglaniu w górę - klienci. W jednym i drugim przypadku jest to przerzucanie przez bank kosztów na rynek - uważa wiceprezes Kolportera Mateusz Wiśniewski.

- Stosujemy świadomą politykę ustalania cen w salonikach prasowych i sklepach sieci Dobry Wybór. Proponowane przez NBP działania zakłócą tę politykę. Z jednej strony stracimy możliwość marketingowego wpływu na klienta poprzez stosowanie cen z końcówką 99 groszy. Jeśli projekt NBP zostanie przyjęty, wbrew sobie będziemy musieli zaokrąglić te ceny w górę, co będzie niekorzystne dla klientów, a w przypadku np. ceny 1,97 obniżyć ją o dwa grosze, co z kolei okaże się niekorzystne dla nas. W podobnej sytuacji znajdą się inne firmy handlowe - ocenia Mateusz Wiśniewski, który kieruje departamentem sieci własnej w spółce.

Przygotowany przez NBP projekt ustawy o zaokrąglaniu płatności trafił już do Ministerstwa Finansów. Jeśli propozycja legislacyjna zostanie zaaprobowana przez Sejm, ustawa zacznie obowiązywać prawdopodobnie od 2015 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,49

  • Śr

    6,86

  • Min

    3,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane