Kolporter: Banki chcą przerzucić koszty groszówek na rynek

Autor: Nasz Kolporter, www.dlahandlu.pl 7 lutego 2013 14:24

Kolporter: Banki chcą przerzucić koszty groszówek na rynek

Dla sklepów, a zwłaszcza dla większych i mniejszych sieci handlowych, projekt NBP w sprawie wycofania z obiegu jedno- i dwugroszówek nie jest korzystny, oznacza bowiem, że marketingowe oddziaływanie ceną na klienta nie będzie możliwe. Ponadto, jak argumentują przedstawiciele branży, przy obniżce cen, koszty poniosą sklepy, a przy zaokrąglaniu w górę - klienci. W jednym i drugim przypadku jest to przerzucanie przez bank kosztów na rynek - uważa wiceprezes Kolportera Mateusz Wiśniewski.

- Stosujemy świadomą politykę ustalania cen w salonikach prasowych i sklepach sieci Dobry Wybór. Proponowane przez NBP działania zakłócą tę politykę. Z jednej strony stracimy możliwość marketingowego wpływu na klienta poprzez stosowanie cen z końcówką 99 groszy. Jeśli projekt NBP zostanie przyjęty, wbrew sobie będziemy musieli zaokrąglić te ceny w górę, co będzie niekorzystne dla klientów, a w przypadku np. ceny 1,97 obniżyć ją o dwa grosze, co z kolei okaże się niekorzystne dla nas. W podobnej sytuacji znajdą się inne firmy handlowe - ocenia Mateusz Wiśniewski, który kieruje departamentem sieci własnej w spółce.

Przygotowany przez NBP projekt ustawy o zaokrąglaniu płatności trafił już do Ministerstwa Finansów. Jeśli propozycja legislacyjna zostanie zaaprobowana przez Sejm, ustawa zacznie obowiązywać prawdopodobnie od 2015 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    18,99

  • Śr

    14,88

  • Min

    8,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9116

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.