Kolporter: Książki są towarem impulsowym, ich sprzedaż rośnie

Autor: dlahandlu.pl 12 grudnia 2017 10:29

Kolporter: Książki są towarem impulsowym, ich sprzedaż rośnie fot. materiały prasowe Kolporter

Do 450 punktów urosła w tym roku liczba saloników Kolportera z wydzieloną „Strefą książki”. Książki są od dawna nieodłączną częścią oferty Kolportera. Przez lata były dostępne głównie jako dodatki do czasopism. Sześć lat temu zarząd firmy zdecydował o wprowadzeniu ich do stałej oferty wybranych saloników prasowych. Początkowo półki z bestsellerami pojawiły się w 85 punktach, a z czasem sieć saloników z książkowym TOP 12 powiększyła się do blisko 300. Obecnie sprzedaż książek odbywa się w całej sieci saloników Kolportera, a w 450 z nich stworzona została specjalna „Strefa książki”.

– Koncepcja „Strefy książki” jako wyodrębnionej części saloniku prasowego powstała w 2016 roku. Była to nasza odpowiedź na potrzeby rynku. Wprowadzając w 2011 roku do naszych punktów ofertę 12 największych literackich bestselerów nie spodziewaliśmy się, że oferta książkowa aż tak dobrze przyjmie się w naszych punktach. W tamtym czasie z ulic polskich miast znikło bardzo dużo małych księgarń i sklepików posiadających w ofercie książki. Była to dla nas szansa na wypełnienie pojawiającej się luki i pozyskanie klientów, którzy interesują się książkami, szukają atrakcyjnych i wartościowych tytułów, a cenią sobie wygodę zakupów. Książki idealnie wpisały się w ofertę saloników, a ilość saloników z TOP 12 z dnia na dzień powiększała się. Analiza rynku książki i sprzedaży tego asortymentu w naszej sieci, w kolejnych latach, sprawiła, że powstała koncepcja utworzenia „Strefy książki” – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.

Na wielkość sprzedaży książek w danej kategorii mają wpływ trendy panujące na rynku. Literatura dziecięca sprzedaje się dzięki wydaniom poświęconym licencjonowanym bajkom i filmom, które są aktualnie hitem w świecie dziecka. Sprzedaż w danej kategorii warunkują także kolekcje wydawnicze. Większość z nich można przypisać do kategorii „literatura, romans, sensacja”, która w salonikach Kolportera jest na drugim miejscu w sprzedaży.

– Książka w salonikach jest towarem impulsowym, klient kupuje ją przy okazji innych zakupów – mówi Urszula Jurkowska z Biura Handlowego Kolportera. – Na zakupy ma wpływ także cena. Przeprowadzamy liczne akcje promocyjne indywidualnie dla danego tytułu. Miłośnicy książek mogą liczyć także na 20% rabaty, którymi objęte są książki, które spadły z listy bestsellerów, a co jakiś czas w wybranych salonikach organizujemy wyprzedaż książek, których cena egzemplarzowa wówczas to 10 zł. Sprzedaż książek w naszych punktach stale wzrasta.

Kolporter jest największym dystrybutorem prasy w Polsce. Zarządza siecią ponad 900 Saloników Prasowych. Spółka zatrudnia w całym kraju ponad tysiąc osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,09

  • Śr

    5,41

  • Min

    3,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8143

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563051

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.