Kolporter: Książki są towarem impulsowym, ich sprzedaż rośnie

Autor: dlahandlu.pl 12 grudnia 2017 10:29

Kolporter: Książki są towarem impulsowym, ich sprzedaż rośnie fot. materiały prasowe Kolporter

Do 450 punktów urosła w tym roku liczba saloników Kolportera z wydzieloną „Strefą książki”. Książki są od dawna nieodłączną częścią oferty Kolportera. Przez lata były dostępne głównie jako dodatki do czasopism. Sześć lat temu zarząd firmy zdecydował o wprowadzeniu ich do stałej oferty wybranych saloników prasowych. Początkowo półki z bestsellerami pojawiły się w 85 punktach, a z czasem sieć saloników z książkowym TOP 12 powiększyła się do blisko 300. Obecnie sprzedaż książek odbywa się w całej sieci saloników Kolportera, a w 450 z nich stworzona została specjalna „Strefa książki”.

– Koncepcja „Strefy książki” jako wyodrębnionej części saloniku prasowego powstała w 2016 roku. Była to nasza odpowiedź na potrzeby rynku. Wprowadzając w 2011 roku do naszych punktów ofertę 12 największych literackich bestselerów nie spodziewaliśmy się, że oferta książkowa aż tak dobrze przyjmie się w naszych punktach. W tamtym czasie z ulic polskich miast znikło bardzo dużo małych księgarń i sklepików posiadających w ofercie książki. Była to dla nas szansa na wypełnienie pojawiającej się luki i pozyskanie klientów, którzy interesują się książkami, szukają atrakcyjnych i wartościowych tytułów, a cenią sobie wygodę zakupów. Książki idealnie wpisały się w ofertę saloników, a ilość saloników z TOP 12 z dnia na dzień powiększała się. Analiza rynku książki i sprzedaży tego asortymentu w naszej sieci, w kolejnych latach, sprawiła, że powstała koncepcja utworzenia „Strefy książki” – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.

Na wielkość sprzedaży książek w danej kategorii mają wpływ trendy panujące na rynku. Literatura dziecięca sprzedaje się dzięki wydaniom poświęconym licencjonowanym bajkom i filmom, które są aktualnie hitem w świecie dziecka. Sprzedaż w danej kategorii warunkują także kolekcje wydawnicze. Większość z nich można przypisać do kategorii „literatura, romans, sensacja”, która w salonikach Kolportera jest na drugim miejscu w sprzedaży.

– Książka w salonikach jest towarem impulsowym, klient kupuje ją przy okazji innych zakupów – mówi Urszula Jurkowska z Biura Handlowego Kolportera. – Na zakupy ma wpływ także cena. Przeprowadzamy liczne akcje promocyjne indywidualnie dla danego tytułu. Miłośnicy książek mogą liczyć także na 20% rabaty, którymi objęte są książki, które spadły z listy bestsellerów, a co jakiś czas w wybranych salonikach organizujemy wyprzedaż książek, których cena egzemplarzowa wówczas to 10 zł. Sprzedaż książek w naszych punktach stale wzrasta.

Kolporter jest największym dystrybutorem prasy w Polsce. Zarządza siecią ponad 900 Saloników Prasowych. Spółka zatrudnia w całym kraju ponad tysiąc osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    5,29

  • Min

    3,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8198

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane