Kolporter: Na sprzedaży biletów miejskich można zarobić

Autor: NaszKolporter, www.dlahandlu.pl 15 kwietnia 2013 14:21

Według danych Kolportera sprzedaż biletów w salonikach prasowych i oddziałach FMCG spółki w roku 2012 wzrosła aż o 25 proc. w porównaniu z rokiem 2011.

Dystrybutorzy i handlowcy są więc w stanie na biletach zarobić. - Marża na biletach jest mała - przyznaje Sławomir Borkowski z biura handlowego Kolportera. - O zysku decyduje więc duża ilość sprzedawanych biletów. Bilet jest mocno rotującym produktem, który przyciąga klientów, dlatego każdy salonik prasowy, kiosk czy mały sklep chce go mieć w swojej ofercie. Bo ten, kto przyjdzie po bilet, może przy okazji kupić gazetę, papierosy czy lek OTC.
Dorota Pasek, która w Białymstoku prowadzi dwa saloniki prasowe Kolportera, nie wyobraża sobie, by w ofercie jej punktów sprzedaży nie było biletów. - Mamy i kartonikowe, i elektroniczne - mówi. Te pierwsze kupują przede wszystkim osoby starsze, a największym popytem cieszą się bilety 24-godzinne. Z karty miejskiej, pozwalającej doładować bilet elektroniczny korzystają przede wszystkim ludzie młodego i średniego pokolenia, a także obcokrajowcy.
- Ważna jest lokalizacja punktu sprzedaży - zauważa Katarzyna Zbucka, prowadząca saloniki Kolportera w Rybniku. - Jeśli salonik albo kiosk znajduje się blisko przystanku czy dworca, wtedy sprzedaż biletów, zwłaszcza papierowych, zdecydowanie rośnie. Moje saloniki są umiejscowione z dala od przystanków, więc kartonikowe bilety, które oczywiście mamy w sprzedaży, sprzedają się słabiej, za to dużym powodzeniem cieszy się e-karta.
Dodajmy, że o sprzedaży biletów elektronicznych i kart miejskich również decydują samorządy i często, poza dostawcami systemów, również z nimi Kolporter współpracuje przy dystrybucji.
Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.