Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Kolporter o skutkach podatku: Bylibyśmy zmuszeni do restrukturyzacji sieci

Autor: dlahandlu.pl 18 lutego 2016 13:53

– Nowa ustawa o podatku od sprzedaży detalicznej może stanowić poważny problem nie tylko dla sieci franczyzowych, ale także tysięcy małych i mikro przedsiębiorców działających w ramach systemów partnerskich i ajencyjnych – uważają przedstawiciele Kolportera.

Zarząd spółki skierował we wtorek do ministra finansów, Parlamentarnego Zespołu na rzecz Wspierania Przedsiębiorczości i Patriotyzmu Ekonomicznego oraz wszystkich posłów i senatorów z regionu świętokrzyskiego pismo, w którym prezentuje swoje stanowisko wobec wspomnianej ustawy.

– Z ulgą przyjęliśmy informację, że pierwotny projekt ustawy będzie modyfikowany – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera. – Chcemy jednocześnie zwrócić uwagę na problem przedsiębiorców skupionych w sieciach partnerskich i ajencyjnych. Te systemy są szczególnie popularne w sieciach mikro punktów handlowych, takich jak np. kioski czy saloniki prasowe. Dlatego zdecydowaliśmy się zabrać głos w dyskusji na temat kształtu nowej ustawy i zaprezentować nasze stanowisko.

W piśmie skierowanym do parlamentarzystów i ministra finansów spółka zwraca uwagę na istnienie w polskim handlu – oprócz klasycznego systemu franczyzowego – systemów partnerskich i ajencyjnych. W tego typu systemach funkcjonuje m.in. większość kiosków i saloników w Polsce. Działają najczęściej w ramach zorganizowanych sieci.

– Taka organizacja sprzedaży pozwala zminimalizować trudne warunki funkcjonowania w tym segmencie rynku. Nasz partner po podpisaniu z nami umowy cywilnoprawnej otrzymuje w pełni przygotowany i zatowarowany punkt sprzedaży. Jest przez nas szkolony i wspierany podczas całej działalności. Model ten znacznie ułatwia start i minimalizuje ryzyko prowadzonego biznesu. W naszym przekonaniu przyczynia się to do rozwoju polskiej przedsiębiorczości – dodaje Dariusz Materek.  

Zgodnie z projektem ustawy kioski i saloniki funkcjonujące w ramach zorganizowanych sieci zostałyby objęte nowym podatkiem od sprzedaży. Jak wyliczyli przedstawiciele Kolportera, jego wysokości wyniosłaby ok. 1%. A średnia rentowność punktów sprzedaży typu kiosk czy salonik prasowy oscyluje na poziomie ok. 0,5% i z roku na rok maleje. Wpływają na to m. in. światowe trendy spadku spożycia papierosów, sprzedaży doładowań prepaid itd. Gdyby ustawa została przyjęta w swojej pierwotnej formie, spowodowałaby zamknięcie tysięcy najmniejszych punktów sprzedaży.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,26

  • Śr

    4,13

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.