Kolporter: Wyjście Lekkerlandu z Polski przyspieszy akwizycje w sektorze dystrybucji FMCG

www.portalspozywczy.pl 9 października 2013 18:02

Efektem wycofania się niemieckiego dystrybutora artykułów impulsowych Lekkerland z Polski może być zwiększona aktywność akwizycyjna największych firm z tego sektora, w tym także sieci Kolporter.

- Likwidacja Lekkerlandu spowodowała nową sytuację rynkową - mówi serwisowi portalspozywczy.pl rzecznik Kolportera, Grzegorz Maciągowski.- Z pewnością, konsekwencją tego stanu rzeczy będzie wzmożona aktywność akwizycyjna największych firm z tego sektora, również Kolportera - dodaje.
Maciągowski mówi również, że na wycofaniu nie powinni ucierpieć kontrahenci Lekkerlandu. - Polski rynek jest na tyle dobrze rozwinięty, że zniknięcie Lekkerlandu nie przyniesie negatywnych skutków dla dotychczasowych kontrahentów tej firmy i klientów docelowych - mówi Maciągowski.

We wrześniu pracownicy spółki Lekkerland Polska zostali poinformowani, że niemiecka centrala grupy podjęła decyzję o likwidacji polskiego oddziału. Tym samym Polska będzie kolejnym - po Rumunii - krajem, z którego niemiecki dystrybutor postanowił się wycofać.
Lekkerland Polska ma wypełniać swoje zobowiązania wobec klientów do końca tego roku, a potem zamierza obsługiwać jedynie wybranych partnerów. Proces likwidacyjny ma się zakończyć w marcu 2014 roku. W firmie ruszyły już procedury związane ze zwolnieniami pracowników.
Firma Lekkerland działa na polskim rynku od 1991 roku. W tym czasie stała się jednym z największych dystrybutorów artykułów impulsowych w Polsce. Z usług Lekkerland Polska korzystają zarówno polskie jak i międzynarodowe sieci detaliczne, stacje paliw oraz super- i hipermarkety, a także tradycyjne punkty sprzedaży detalicznej, kioski oraz klienci działający w kanale HoReCa.

Kolporter jest największym dystrybutorem prasy i jednym z największych dystrybutorów towarów FMCG w Polsce. Oferuje kompleksową obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe.
Kolporter jest właścicielem ponad 950 saloników prasowych (w tym ponad 140 salonów Top-Press, a także saloników Kolporter i punktów handlowych Traf Press), a także buduje sieć marketów spożywczych Dobry Wybór.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,20

  • Śr

    2,91

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8963
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane