Koncept Shella Deli2go konkurencją dla sklepów Żabki i Carrefoura

www.portalspozywczy.pl 12 października 2015 19:14

Koncept Shella Deli2go konkurencją dla sklepów Żabki i Carrefoura fot. Żelazna Studio

Shell poprez konkurencyjną ofertę zamierza przyciągnąć do takich placówek klientów, którzy szybkie zakupy robią teraz najczęściej w Żabce, Freshmarkecie czy Carrefour Express.

- Nie ukrywam, że są to sieci handlowe, które postrzegamy jako naszych konkurentów dla tego konkretnego konceptu naszego sklepu - podkreśla w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Paweł Długoński, menedżer ds. sprzedaży detalicznej w Shell Polska.

Sieć Shell od kilku tygodni otwiera w Polsce sklepy przystacyjne w czterech nowych konceptach. Różnią się one od siebie wielkością, lokalizacją, czy profilem klienta, ale ich wspólnym mianownikiem jest to, że stawiają spory nacisk na ofertę spożywczą i to nie tylko w zakresie food-to-go. Są to koncepty: sklepu lokalnego/osiedlowego (4 tys. SKU), sklepu o charakterze kawiarnianym (2,5 tys. - 3 tys. SKU), małego sklepu szybkiej obsługi (2 tys. SKU) oraz pełnoprawnego sklepu, będącego połączeniem poprzednich trzech wariantów (5 tys. - 5,5 tys. SKU).

- Główne zmiany dotyczą oferty i serwisu dla klienta. Nie znaczy to, że każda stacja będzie wyglądała tak samo. Każda stacja na być odpowiedzią na potrzeby tego klienta, który z tej stacji korzysta i tego, który potencjalnie mógłby z niej skorzystać, gdyby oferta była pod niego skrojona - tłumaczy Paweł Odrzywołek, dyrektor Działu Stacji Paliw Shell Polska.

Według danych POPIHN, w 2014 r. przybywało sklepów działających przy stacjach paliw.
Rosły również obroty placówek. Dla wszystkich sklepów firm członkowskich POPiHN (BP, Fuchs Oil, Grupa Lotos, Lukoil Polska, OLPP, PERN "Przyjaźń", PKN Orlen, Shell, Slovnaft, Statoil, Tanquid, Total), których wzrost ilości wyniósł 2%, przyrost obrotów wyniósł 1,8%. Taki rozkład zmian spowodował, iż obroty pojedynczego sklepu obniżyły się o 0,1%. Roczny obrót realizowany na działalności sklepów przy stacjach działających tylko w formule COCO+CODO (około 2400 placówek) szacowany jest na około 4 mld zł.

Czytaj więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,50

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8341

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551950

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.