PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Koszyk cen: Sklepy franczyzowe zaczynają deptać po piętach innym formatom

Autor: dlahandlu.pl 10 września 2015 10:35

Koszyk cen: Sklepy franczyzowe zaczynają deptać po piętach innym formatom fot. PTWP

Jak wynika z monitoringów cenowych dlahandlu.pl sklepy franczyzowe należące do dużych koncernów jak Lewiatan (Eurocash), Carrefour Express (Carrefour) i Freshmarket (Żabka) coraz śmielej wkraczają na teren, który do tej pory rezerwowały dla siebie sklepy wielkopowierzchniowe. W sieciach tych coraz częściej obowiązują bowiem promocje cenowe, identyczne z tymi znanymi z dużych formatów. Dodatkowo franczyzodawcy starają się ujednolicić ich wizerunek wyznaczając maksymalny poziom stosowanych cen. Wszystko to powoduje, że format ten przestaje odstawać w sposób znaczący od większych powierzchniowo konkurentów.

W sieci Lewiatan za zakup 50 towarów z Koszyka w ostatni weekend trzeba było zapłacić od 270,83 zł w Lublinie do 305,66 zł w Warszawie. W połowie lipca ceny w Lewiatanie wahały się od 286,77 zł w Krakowie do 310,76 zł w Poznaniu. Oznacza to spadek cen o kilka/kilkanaście zł w zależności od lokalizacji. Daje to różnicę między miastami na poziomie 35 zł, w porównaniu do 24 zł przed miesiącem.

Franczyzowa sieć Carrefour Express na początku września zaproponował ceny od 285,32 zł w Lublinie do 313,16 zł w Warszawie. W połowie lipca notowaliśmy w tej sieci ceny od 273,97 w Lublinie do 322,52 zł w Trójmieście. Teraz różnica między sklepami z tym samym szyldem wynosi 27 zł względem ponad 48 zł miesiąc temu.

Sieć Freshmarket proponuje obecnie ceny na 50 produktów z Koszyka od 302,57 zł na Górnym Śląsku do 330,53 zł w Bydgoszczy. W czasie poprzedniego monitoringu ceny we Freshmarkecie wahały się od 289,95 zł w Poznaniu do 340,54 zł we Wrocławiu (50,59 zł różnicy). Obecnie różnica stopniała do 28 zł.

Różnice cenowe pomiędzy poszczególnymi miastami w przypadku sklepów osiedlowych są największe i zmieniają się najczęściej (w porównaniu do innych formatów sklepów). Wynika to przede wszystkim z formy prowadzenia placówek (franczyza) i mniejszego formatu sklepów, co automatycznie wpływa na węższą ofertę (więcej zamienników w koszyku, brak niektórych badanych towarów).


Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl oraz taketaksk.pl w dniach 4-6 września 2015 r. Od stycznia 2014 roku monitoringi cen w sieciach handlowych prowadzone są w terminach znanych jedynie redakcji.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7472

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.