KPMG: Docelowo nawet 90 proc. sklepów może działać w ramach sieci

www.portalspozywczy.pl 8 marca 2013 10:25

KPMG: Docelowo nawet 90 proc. sklepów może działać w ramach sieci

Liczba sklepów tradycyjnych w Polsce nadal będzie się kurczyć. Jednocześnie, coraz więcej sklepów będzie działać w ramach sieci handlowych. W przyszłości, nawet 90 proc. sklepów może zostać "usieciowionych" - ocenia Piotr Grauer, dyrektor w KPMG.

- Polski rynek handlu detalicznego zmierza w kierunku „usieciawiania" i profesjonalizacji handlu. Z jednej strony mamy sieci handlowe, które rozwijają się poprzez otwieranie swoich własnych sklepów - są to głównie supermarkety i sieci dyskontowe. Tu następuje organiczna ekspansja na rynku i wypychanie sklepów tradycyjnych. Drugi trend, który też nabiera tempa, to usieciawianie indywidualnych sklepów poprzez przyłączanie ich do sieci franczyzowych - mówi Piotr Grauer.

Jak ocenia, wiodącym graczem tym trendzie jest Eurocash. - Wydaje się, że jest to dobry sposób na przetrwanie przynajmniej części sklepów jako własności indywidualnych przedsiębiorców, zwłaszcza w obliczu konsolidacji sektora - mówi.

Piotr Grauer zauważa, że obecnie na polskim rynku nadal jest więcej sklepów w przeliczeniu na liczbę mieszkańców, niż w Europie Zachodniej. Z drugiej strony, raczej nie zmierzamy w kierunku modelu amerykańskiego, czyli robienia zakupów raz na tydzień. - Widać, że Polacy chodzą do sklepów częściej, nawet codziennie, robią zakupy świeżych produktów i lubią mieć sklepy blisko siebie, swojego miejsca zamieszkania. To jest szansa dla małych sklepów - ale raczej dla tych działających w ramach sieci - mówi Piotr Grauer.

Zauważa, że dzisiaj udział handlu tradycyjnego i nowoczesnego wynosi w strukturze handlu około 50/50.

 

Czytaj więcej: portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.