KPMG: Sprzedaż bezpośrednia nie stanowi zagrożenia dla branży handlowej

www.portalspozywczy.pl 30 października 2015 15:51

Sprzedaż bezpośrednia przetworzonych płodów rolnych przez rolników nie stanowi większego zagrożenia dla branży handlowej – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor w KPMG. Od 2016 roku polscy rolnicy będą mogli sprzedawać przetworzone produkty rolne.

 

Sprzedaż bezpośrednia to sposób na skrócenie łańcucha pośredników między producentem rolnym, a konsumentami. Może być szczególnie interesująca dla klientów, którzy poszukują nie tyle dobrej ceny, co nie zunifikowanego produktu o lokalnym charakterze.

- Pojawiają się już takie kanały dystrybucji w Polsce, wpierane sprzedażą internetową. Nie stanowi ona jednak większego zagrożenia dla branży handlowej, gdyż trudno znaleźć model, w którym mogłaby ona osiągnąć znaczącą skalę – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor w KPMG.

- Taka sprzedaż bezpośrednia może być domeną małych i średnich producentów rolnych, zaś duzi producenci są nastawieni na produkcję towarową, gdzie odbiorcami są międzynarodowi traderzy lub duzi przetwórcy, a nie konsumenci – dodaje.

Rolnicy i członkowie ich rodzin będą mogli sprzedawać nie tylko płody rolne, ale i przetworzone produkty bez konieczności zakładania działalności gospodarczej. Uchwalona w kwietniu ustawa o sprzedaży bezpośredniej wejdzie w życie 1 stycznia 2016 r.

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7882

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.