Kupujący chętniej wybierają produkty firm odpowiedzialnych społecznie

Autor: PRoto.pl 28 czerwca 2010 11:55

Dla 76 proc. badanych fakt społecznego zaangażowania firmy ma znaczenie przy wyborze produktu, z czego 29 proc. deklaruje, że w opisanej sytuacji z pewnością wybierze produkt firmy odpowiedzialnej społecznie. Bardzo podobnie wyglądają odpowiedzi na pytanie o unikanie kupna produktu firmy kojarzonej z zachowaniem nieodpowiedzialnym społecznie (odpowiednio: 73 proc. i 25 proc.) - wynika z pierwszej edycji badania Panel CSR poświęconego tematyce działań CR (Corporate Responsibility) i CRM (Cause Related Marketing.

Z przeprowadzonych badań wynika, że kategoria społecznych działań firm nie jest dla konsumentów jednoznaczna. Z akcjami czy kampaniami społecznymi kojarzone są głównie działania charytatywne związane ze zbiórką pieniędzy, ale za społecznie odpowiedzialne działania biznesu najczęściej uznawane są przestrzeganie praw pracowników (81 proc.) oraz dbanie o środowisko naturalne (80 proc.). Najmniej osób za odpowiedzialne społecznie wskazało prowadzenie programów wolontariatu dla pracowników (46 proc.).

Badanie wykorzystujące metody jakościowe i ilościowe zostało zrealizowane w maju br. we współpracy z firmą badawczą Norstat oraz GG Network. Patronat nad I edycją Panelu CSR objęły Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Francuska Izba Przemysłowo-Handlowa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6483
Ilość aktualnych ofert: 277850

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.