Lasy Państwowe otworzyły pierwszy sklep z dziczyzną w Warszawie
Lasy Państwowe otworzyły w Warszawie w piątek pierwszy sklep, w którym można kupić m.in. dziczyznę. Kolejne powstaną w Olsztynie, Radomiu i Katowicach. Przedsiębiorstwo chce w ten sposób promować taki rodzaj żywności.
Sklep mieści się przy siedzibie Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych w Warszawie. W jego otwarciu brali udział wiceminister środowiska Sławomir Mazurek oraz szef LP Konrad Tomaszewski.
W sklepie można kupić m.in. mięso i wędliny z dziczyzny, miody, maści propolisowe, wosk pszczeli, grzyby czy przetwory z owoców runa leśnego.
Dyrektor generalny LP podkreślił, że otwarcie pierwszego sklepu jest elementem programu promocyjnego przygotowanego przez przedsiębiorstwo pt. "Zdrowa żywność z polskich lasów".
"To promocja najbardziej zdrowej żywności, jaka jest, która ma właściwości zdrowotne, nie ma żadnych skutków ubocznych. Budujemy sieć. Mamy sygnały, że wiele funkcjonujących sklepów, galerii handlowych chce wydzielać swoją przestrzeń dla sprzedaży tego typu produktów" - dodał.
Wiceminister środowiska Sławomir Mazurek wskazał, że Lasy Państwowe realizują program tego rządu, czyli udostępniają swoje zasoby tak dla gospodarki jak i dla ludności. Zaznaczył, że przedsiębiorstwo przyczynia się do powstawania miejsc pracy szczególnie na terenach wiejskich.
"Lasy Państwowe mają silną markę w Polsce. Nasz model leśnictwa stawia ans w czołówce w Europie" - zaznaczył Mazurek.
Mariusz Błasiak odpowiadający za projekty rozwojowe w LP wyjaśnił w rozmowie z PAP, że kolejne sklepy powstaną w 2018 i 2019 roku w Olsztynie (jeden), w Katowicach (dwa) oraz w Radomiu (jeden). Dodał, że oprócz tego otwierane będą też punkty sprzedaży bezpośredniej, gdzie kupić będzie można tusze upolowanych zwierząt. Jednocześnie zapewnił, że w związku z otwarciem sklepów, nie będzie większego odstrzału zwierzyny.
Błasiak powiedział, że LP chcą zagospodarować ok. 10 proc. pozyskiwanej w Polsce dziczyzny. Większość wyjeżdża na Zachód, a po jej przerobieniu wraca do naszego kraju, często po bardzo wysokich cenach. Dodał, że projekt ma za zadnie m.in. aktywizację małych jednoosobowych firm, bądź gospodarstw rolnych, które produkują produkty żywnościowe np. z dziczyzny, by miały możliwość ich sprzedaży.
Menadżer projektu Kazimierz Szabla wyjaśnił z kolei, że projekt promocyjny LP będzie trwał 4 lata i kosztować będzie kilka milionów złotych. "Chcemy by jak najwięcej dziczyzny pozostawało w kraju, by była ona dostępna także pod względem cen. Dlatego przejmujemy część kosztów małych firm. To my (Lasy Państwowe - PAP) będziemy prowadzili promocję przez okres trwania tego projektu, by takie firmy mogły sprzedawać swój towar tu w kraju" - powiedział.
Dodał, że oprócz dziczyzny, przedsiębiorstwo promować będzie m.in. ochronę pszczół, jak i pszczelarstwo leśne. Lasy Państwowe planują także stworzyć sieć punktów, parkingów, mini targowisk, na których osoby zbierające jagody czy grzyby w lesie mogłyby je sprzedawać.


WYBRANE DLA CIEBIE
-
Lidl na Wyspach wprowadza wózki sklepowe dla dzieci
-
Milka startuje z loterią konsumencką
-
Kaufland rusza z promocją: 10 jaj za złotówkę
- 14:54 Lidl zwiększy obecność w Danii
- 14:48 Polska pod względem warunków dla nowego biznesu gorsza od Białorusi
- 14:41 Nastolatki chętnie kupują online, jeśli nie muszą mieć karty ani konta
- 14:41 Microsoft wesprze rozwój kolektomatów
- 14:32 Kaufland wchodzi na rynek drogeryjny. Ruszył pierwszy sklep K Beauty
- 14:28 Milka startuje z loterią konsumencką
- 14:27 Influencerzy rozszerzają zasięg Lidla
- 13:31 10 jaj w cenie jednego - Kaufland kusi klientów przed weekendem
-
Sierpień'80: Ukraińcy też nie chcą pracować w Biedronce
-
Stokrotka powalczy z Dino o portfele Polaków
-
Upływa rok od kiedy Piotr i Paweł ma inwestora finansowego. Jaka jest...
-
500 tys. zł kary dla Almy Market za nieujawnienie ważnych informacji
-
Kierownicy Biedronki mają zakaz ewakuacji po alarmie bombowym? Jest komentarz...
-
Delko przejmie ponad 300 sklepów
- 1 Upływa rok od kiedy Piotr i Paweł ma inwestora finansowego. Jaka jest...
- 2 Stocznia Gdańska na koszulkach Reserved
- 3 Eurocash: Małe sklepy kupują u producentów drożej, niż w detalu sprzedają...
- 4 Ekspert: Zakaz handlu w niedziele zahamował wzrost rentowności sieci (wywiad)
- 5 Związkowcy z Auchan okupują hipermarket w Łomiankach
- 6 W ubiegłym roku Polacy wydali na walentynki 1,5 mld zł
Drodzy Użytkownicy!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.