PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Liczba sklepów owocowo-warzywnych spadła o 7 proc. Kurczy się rynek handlu detalicznego

Autor: dlahandlu.pl 22 lutego 2016 12:24

Liczba sklepów owocowo-warzywnych spadła o 7 proc. Kurczy się rynek handlu detalicznego fot. Bisnode

Na przestrzeni ostatniego roku liczba sklepów spadła z 304,8 tys. w 2014 roku do poziomu 298,3 tys. w 2015 roku. Stanowi to spadek o 2,1 proc. Bisnode Polska od siedmiu lat bada strukturę polskiego handlu detalicznego. W analizie uwzględniono ponad 30 branż handlu detalicznego.

Najbardziej dynamicznie spadła liczba punktów owocowo-warzywnych. Ich liczba na przestrzeni roku skurczyła się z 3,7 tys. do 3,5 tys. co oznacza spadek o 7 proc. Spada także liczba księgarni. Kolejny rok o ponad 5,3 proc. Ich liczbę szacuje się na koniec 2015 roku na ponad 4,7 tys. O 3,8 proc. skurczyła się także liczba sklepów ogólnospożywczych, z 75,8 tys. do poziomu 72,9 tys.
Kolejny wzrost liczby sklepów zarejestrowano w przypadku wyspecjalizowanych punktów sprzedaży alkoholu, o 0,3 proc. wobec 1,7 proc. w roku ubiegłym. Aktywnie działających szacuje się na 5,7 tys. Nieznacznie wzrosła także liczba sklepów motoryzacyjnych o 0,1 proc. Tych na polskim rynku działa ponad 17,2 tys. Ponad to w 2015 roku wzrosła liczba sklepów rowerowych i sportowych, dla hobbystów i z wyrobami medycznymi (z wyrobami ortopedycznymi).
Spadkowi liczby tradycyjnych punktów upatruje się w rozwoju sieci handlowych oferujących coraz to bardziej zróżnicowany asortyment. To doprowadza do likwidacji nie tylko małych sklepów ogólnospożywczych, owocowo-warzywnych lecz także księgarni, handlujących sprzętem RTV i AGD, zabawkami, a także mięsnych, rybnych, czy drogerii.
Nie bez znaczenia jest gwałtowny przyrost sklepów internetowych. W 2015 rok ich rynek wzbogacił się o blisko 2,3 tys. w roku 2014 o blisko 1,6 tys., co stanowi wzrost w ostatnich dwóch latach o blisko 4 tys. Polacy przez internet kupują już dzisiaj niemal wszystko. Nie tylko książki, zabawki, muzykę, ciuchy czy buty. Coraz częściej w sieci kupują art. spożywcze. Widać, że sklepy internetowe w walce o klienta wychodzą naprzeciw im oczekiwaniom. Rezygnują z opłat za dostawę, umożliwiają liczony w godzinach, a nie dniach zwrot towaru i pieniędzy, umożliwiają osobisty odbiór w punktach tradycyjnych. Wszystko to aby być bliżej klienta.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,89

  • Śr

    3,53

  • Min

    2,57

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7204

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.