Małe i średnie piekarnie skupiają się na produkcji tanich produktów
- Zamiast wybrania specjalizacji małe i średnie piekarnie skupiają się na produkcji tanich produktów pod potrzeby odbiorców sieciowych i detalicznych. Dla kupca liczy się tylko niska cena, a nie jakość. Sieć zarobi swoje, a piekarz? Nie zarabia na tej współpracy w ogóle, no może przez jakiś czas ma na spłatę rat leasingowych za maszyny i linie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Piętka z Akademii Wypieków.
Jak zauważa Andrzej Piętka, piekarnie w Polsce zmagają się z coraz większymi problemami kadrowymi.
- Dotyczy to przede wszystkim produkcji, ale coraz trudniej znaleźć także kierowców, handlowców, ekspedientek do sklepów firmowych i pracowników administracji - mówi.
Przeczytaj także:
W ocenie eksperta większość małych i średnich zakładów nie ma pomysłów na własną przyszłość w branży.
- Zamiast wybrania specjalizacji skupiają się na produkcji tanich produktów pod potrzeby odbiorców sieciowych i detalicznych. Dla kupca liczy się tylko niska cena, a nie jakość. Sieć zarobi swoje, a piekarz? Nie zarabia na tej współpracy w ogóle, no może przez jakiś czas ma na spłatę rat leasingowych za maszyny i linie. Piekarnie zamykają działalność jeżeli nie maja alternatywnych rynków zbytu lub „wyjątkowego” asortymentu - dodaje.
Przeczytaj także:
Piętka podkreśla, że w Polsce brakuje ludzi o podstawowej wiedzy piekarniczej, tzw. „ciastowych” i „piecowych”.
Całość na portalspozywczy.pl

WYBRANE DLA CIEBIE
- 14:28 Ruszyła budowa Galerii Chełm. Lidl wśród najemców
- 14:12 Raport Opineo.pl i Nielsen: Motorem sprzedaży w internecie są tzw. connected...
- 14:08 Książki w zestawach McDonald's Happy Meal
- 13:55 Purella: Chcemy wejść z naszymi nowościami do każdej pani domu
- 13:34 Rafalska: Spadek liczby małych sklepów był większy w 2017 r. niż w 2018 r.
- 13:24 Lidl ma do obsadzenia 700 etatów w Polsce. Zachęca do pracy podwyżkami
- 13:23 Kaufland otworzy dwa nowe markety jednego dnia
- 13:20 Żabka rozwija ofertę zestawów śniadaniowych
-
Sierpień'80: Ukraińcy też nie chcą pracować w Biedronce
-
Stokrotka powalczy z Dino o portfele Polaków
-
Poznaj pięć konceptów sklepów Lidl (galeria zdjęć)
-
Upływa rok od kiedy Piotr i Paweł ma inwestora finansowego. Jaka jest...
-
500 tys. zł kary dla Almy Market za nieujawnienie ważnych informacji
-
Delko przejmie ponad 300 sklepów
- 1 Upływa rok od kiedy Piotr i Paweł ma inwestora finansowego. Jaka jest...
- 2 Stocznia Gdańska na koszulkach Reserved
- 3 Eurocash: Małe sklepy kupują u producentów drożej, niż w detalu sprzedają...
- 4 Ekspert: Zakaz handlu w niedziele zahamował wzrost rentowności sieci (wywiad)
- 5 Tesco zwolni setki menadżerów?
- 6 Związkowcy z Auchan okupują hipermarket w Łomiankach
Drodzy Użytkownicy!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.