Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Małe mieszkania Polaków i częste wizyty w sklepie napędzają rozwój Eurocashu

Autor: www.dlahandlu.pl 17 maja 2017 10:56

Wzrost Grupy Eurocash, która działa głównie na polskim rynku małych sklepów, jest napędzany poprzez demografię oraz zwyczaje zakupowe (duże znaczenie małych miejscowości, małe mieszkania - brak miejsca do magazynowania żywności oraz wysoka częstotliwość zakupów).

Według danych firmy Eurocash na wsi mieszka 40 proc. populacji Polski, w miastach o liczbie mieszkańców do 20 tys. 13 proc., w miastach 20-50 tys. mieszkańców 11 proc., w miastach 50-100 tys. 8 proc. a w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców 28 proc.

Polska wraz z Portugalią i Belgią plasuje się poniżej europejskiej średniej powierzchni użytkowej mieszkania (poniżej 90 mkw.).

Ponadto średnia miesięczna liczba wizyt w sklepie na gospodarstwo domowe w Polsce wynosi 12 w przypadku dyskontów, 5 hipermarketów, 7 supermarketów, 9 w sklepach małego formatu (convenience) oraz aż 13 w przypadku małych sklepów (pozostałe formaty).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,53

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.