Małe punkty handlowe mogą zobaczyć w płatnościach bezgotówkowych okazję

Autor: pr 7 kwietnia 2016 10:29

Mimo, że stawki transakcyjne (po obniżce stawek interchange) złamały barierę 1 proc i nadal są obniżane. Jednak potencjał, by kusić nowych akceptantów jeszcze niższymi prowizjami powoli się wyczerpuje. Z perspektywy agenta rozliczeniowego – przestrzeń na dalsze cięcia mocno się skurczyła.

Czynnikiem sprzyjającym dalszemu rozwojowi transakcji bezgotówkowych może być demografia. Wśród młodszych konsumentów płatności kartą lub telefonem są bardziej popularne czy wręcz naturalne. Należy jednak pamiętać, że chociaż rozwój płatności bezgotówkowych można i trzeba wspierać również przez edukację (także osób wykluczonych finansowo) to trudno przeprowadzić rewolucję w mentalności milionowej grupy ludzi mocno przywiązanych do gotówki, często nieposiadających nawet rachunku bankowego.

Zaoferujmy małym punktom handlowym i usługowym coś, co sprawi, że odkryją w płatnościach bezgotówkowych wartość dodaną. Zamiast kosztu – okazję biznesową, dodatkowy zarobek. Przykładem takiego podejścia jest M/platform czyli rozwiązanie, które pozwoli nawet w najmniejszych sklepach oferować wiele usług dodanych, dzięki wykorzystaniu kasy fiskalnej. A przy okazji – poszerzyć listę urządzeń w sieci akceptacji – dodaje Anna Maj, prezes zarządu PayTel S.A.

- Jestem przekonana, że właśnie „usługi dodane” będą motorem napędowym dla takich spółek jak PayTel, a z czasem stawać się istotną częścią przychodów dla dostawców usług płatniczych – konkluduje Anna Maj.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane