Małe punkty handlowe mogą zobaczyć w płatnościach bezgotówkowych okazję

Autor: pr 7 kwietnia 2016 10:29

Mimo, że stawki transakcyjne (po obniżce stawek interchange) złamały barierę 1 proc i nadal są obniżane. Jednak potencjał, by kusić nowych akceptantów jeszcze niższymi prowizjami powoli się wyczerpuje. Z perspektywy agenta rozliczeniowego – przestrzeń na dalsze cięcia mocno się skurczyła.

Czynnikiem sprzyjającym dalszemu rozwojowi transakcji bezgotówkowych może być demografia. Wśród młodszych konsumentów płatności kartą lub telefonem są bardziej popularne czy wręcz naturalne. Należy jednak pamiętać, że chociaż rozwój płatności bezgotówkowych można i trzeba wspierać również przez edukację (także osób wykluczonych finansowo) to trudno przeprowadzić rewolucję w mentalności milionowej grupy ludzi mocno przywiązanych do gotówki, często nieposiadających nawet rachunku bankowego.

Zaoferujmy małym punktom handlowym i usługowym coś, co sprawi, że odkryją w płatnościach bezgotówkowych wartość dodaną. Zamiast kosztu – okazję biznesową, dodatkowy zarobek. Przykładem takiego podejścia jest M/platform czyli rozwiązanie, które pozwoli nawet w najmniejszych sklepach oferować wiele usług dodanych, dzięki wykorzystaniu kasy fiskalnej. A przy okazji – poszerzyć listę urządzeń w sieci akceptacji – dodaje Anna Maj, prezes zarządu PayTel S.A.

- Jestem przekonana, że właśnie „usługi dodane” będą motorem napędowym dla takich spółek jak PayTel, a z czasem stawać się istotną częścią przychodów dla dostawców usług płatniczych – konkluduje Anna Maj.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,34

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8959

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.