Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Mastercard: Cashback pozwala sprzedawcom pozyskać nowych klientów

Autor: pr 11 maja 2017 10:33

Firma Mastercard zaprezentowała wyniki badania przeprowadzonego wśród właścicieli i kierowników sklepów, na temat oceny funkcjonowania usługi „Płać kartą i wypłacaj” (cashback) w ich placówkach. Badanie stanowi kontynuację analogicznej ankiety z 2015 r., dzięki czemu pozwala oceniać trendy w rozwoju usługi cashback w Polsce. Zdaniem ankietowanych detalistów, coraz częściej wypłata gotówki ze sklepowej kasy jest głównym motywem wizyty w sklepie konsumenta, który tylko przy okazji robi małe zakupy.

Z badania wynika również, że dla sprzedawców główną motywacją do wdrożenia cashback jest chęć pozyskania nowych klientów (59%). W 2015 r. wskazywało na nią zaledwie 12% badanych, co oznacza znaczny wzrost świadomości korzyści biznesowych z oferowania tej usługi w ciągu ostatnich dwóch lat. Dziś niemal co trzeci badany (31%) zdążył już zauważyć realny wpływ wprowadzenia usługi na zwiększenie liczby klientów w swojej placówce. Widać zatem, że usługa cashback ma więc bezpośredni wpływ na zwiększenie obrotów w sklepie i pozyskanie nowych klientów. Drugim najczęstszym powodem wdrożenia usługi deklarowanym przez ankietowanych w badaniu Mastercard detalistów jest chęć zwiększenia zadowolenia dotychczasowych klientów (48%). Wśród korzyści z usługi „Płać kartą i wypłacaj”, właściciele i kierownicy sklepów doceniają także możliwość uatrakcyjnienia oferty, budowania lojalności konsumentów, zwiększenia sprzedaży oraz zyskania przewagi konkurencyjnej. Wspomniane zalety przekładają się na ogólną satysfakcję detalistów z wdrożenia usługi cashback – 70% z nich poleciłoby ją innym sprzedawcom.

- Z każdym rokiem usługa ‘Płać kartą i wypłacaj’ zyskuje na popularności, a potencjał jej rozwoju pozostaje bardzo wysoki. Konsumenci przekonują się do niej, ponieważ pozwala podjąć gotówkę nawet wtedy, gdy w pobliżu nie ma bankomatu czy oddziału banku. Jest też wygodna i można z niej skorzystać przy okazji codziennych zakupów. Po cashback sięgają już nie tylko osoby młode, naturalnie bardziej otwarte na nowe rozwiązania, ale również bardziej konserwatywni konsumenci – mówi Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe.

Ankietowani właściciele i kierownicy sklepów podkreślają, że zauważają coraz większą świadomość i zainteresowanie wypłatami gotówki wśród konsumentów. Coraz częściej, gdy chcą oni skorzystać z usługi cashback, sami pytają o taką możliwość (62%), co dowodzi, że już o niej słyszeli, wiedzą, jak działa, i zdążyli przekonać się o jej zaletach. Konsumenci doceniają w usłudze „Płać kartą i wypłacaj” możliwość wypłaty konkretnej, potrzebnej im sumy. Zdaniem detalistów właśnie to jest najpopularniejszym motywem korzystania z usługi przez ich klientów (37%).

Najnowsze dane Narodowego Banku Polskiego potwierdzają wzrost popularności usługi cashback. Na koniec 2016 r. można było z niej skorzystać w 109 tys. punktów handlowo-usługowych, podczas gdy rok wcześniej było to 93 tys. (wzrost o 17% w skali roku). Oznacza to, że już w ponad co czwartym z 419 tys. punktów handlowo-usługowych akceptujących płatności bezgotówkowe, można skorzystać z cashback. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,57

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.