Metro AG: Nieznaczny wzrost sprzedaży LfL, wyniki ciągnie w dół Real

Autor: dlahandlu.pl 3 sierpnia 2018 10:40

Metro AG: Nieznaczny wzrost sprzedaży LfL, wyniki ciągnie w dół Real Fot. Metro AG

Po dziewięciu miesiącach roku obrotowego2017/18 sprzedaż like for like Grupy Metro zwiększyła się rok do roku o 0,7 proc. W segmencie hurtowym wzrost wyniósł 1,2 proc., natomiast sprzedaż sieci Real spadła w tym okresie o 1 proc. W samym trzecim kwartale, zakończonym 30 czerwca, Grupa Metro zmniejszyła sprzedaż o 0,5 proc., ze względu na efekt kalendarza (głownie przesunięcie świąt wielkanocnych).

Trzeci kwartał zakończył się wzrostem sprzedaży LfL o 1 proc. w Metro Wholesale, a w sieci Real spadkiem o 6,6 proc.

Ogółem, Grupa Metro osiągnęła 27,5 mld euro przychodów w ciągu 9 miesięcy zakończonych 30 czerwca oraz niemal 9 mld euro w samym trzecim kwartale. Sprzedaż liczona ogółem, spadła, odpowiednio o 1,4 proc. i 3,7 proc. Po 9 miesiącach EBITDA grupy (po wyłączeniu dochodów z transakcji związanych z nieruchomościami) przekroczyła 1 mld euro, wobec 1,1 mld rok wcześniej – oznacza to spadek o 5,2 proc. Za sam trzeci kwartał wynik ten wyniósł 302 mln euro, po spadku o ponad 20 proc.

Sprzedaż w segmencie hurtowym (Metro Wholesale) wyniosła 22,1 mld euro po 9 miesiącach (spadek o 1,3 proc. licząc ogółem) oraz 7,3 mld euro w samym trzecim kwartale (spadek o 2,8 proc.).

Sieć Real zanotowała po 9 miesiącach 5,4 mld euro przychodów ze sprzedaży, czyli o 1,5 proc. mniej niż rok wcześniej (licząc ogółem), a w samym trzecim kwartale sprzedaż wyniosła 1,6 mld euro i była o 7,2 proc. niższa.

- Trzeci kwartał potwierdza pozytywny trend w znacznej większości naszych podmiotów gospodarczych, a także pokazuje, że możemy szybko i skutecznie korygować poszczególne negatywne zjawiska. Kontynuowaliśmy pozytywny trend sprzedaży typu like-for-like w naszym segmencie hurtowym, który stanowi 80% naszej działalności w zakresie sprzedaży. Marża EBITDA dywizji hurtowej jest stabilna i na dobrym poziomie 4,7%. Rosja jest i pozostanie dla nas ważnym rynkiem, Podjęte działania zaczęły wpływać na sprzedaż i zyski na tamtym rynku, będziemy konsekwentnie kontynuować nasze wysiłki w Rosji - mówi Olaf Koch, prezes Grupy Metro.

Jak dodaje, w Europie Zachodniej, w tym w Niemczech, grupa odnotowała tymczasowy negatywny efekt sprzedaży w trzecim kwartale w sprzedaży hurtowej i detalicznej, co wynika z przesunięcia ważnego dla segmentu handlu okresu wielkanocnego.

Prezes grupy poinformował również, że po zawarciu nowej umowy dotyczącej wynagrodzeń Real odnotował początkowo znaczny wzrost płac.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8070

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.