Metro AG: Wzrost w segmencie hurtowym i wyhamowanie spadków sieci Real

Autor: dlahandlu.pl 15 stycznia 2018 11:05

Metro AG: Wzrost w segmencie hurtowym i wyhamowanie spadków sieci Real Fot Metro AG

Sprzedaż grupy Metro AG, w pierwszym kwartale roku obrotowego 2017/2018 wyniosła 10,1 mld euro i wzrosła rok do roku o 0,8 proc., licząc sprzedaż LfL. Wzrost sprzedaży ogółem, w euro, wyniósł 0,2 proc., a licząc w lokalnej walucie 1,5 proc. Spółka podaje, że wzrost sprzedaży to między innymi efekt dobrych wyników segmentu hurtowego w Europie Wschodniej i udanego kwartału w sieci Real.

- Mieliśmy solidny świąteczny kwartał w trudnym otoczeniu rynkowym. Sprzedaż grupy w pierwszym kwartale jest zgodna z naszą prognozą na cały rok finansowy – powiedział Olaf Koch, prezes zarządu Metro AG.

Jak informuje spółka, sprzedaż Metro Wholesale, czyli części grupy odpowiedzialnej za sprzedaż hurtową, wyniosła 8,1 mld euro, co oznacza wzrost LfL o 1 proc. Wzrost liczony w lokalnej walucie to 2,3 proc, a w euro 0,6 proc.

- Sprzedaż Metro Wholesale wspierana była przez nieustanny rozwój w Europie Wschodniej i wzrost LfL w Niemczech – napisano w raporcie.

Jednak w Rosji sprzedaż LfL w Metro Wholesale obniżyła się o około 9 proc. (w porównaniu do pozytywnego wyniku za pierwszy kwartał roku 2016/17). Z kolei na odnotowany wzrost sprzedaży w euro w tym segmencie o 0,6 proc. wpływ miały negatywne skutki walutowe, w szczególności w Turcji i Chinach.

Sektor HoReCa oraz żywnościowy pozostają głównymi motorami wzrostu sprzedaży.

Na dzień 31 grudnia 2017 r. sieć Metro Wholesale obejmuje 760 sklepów, czyli 9 placówek więcej niż w tym samym dniu w roku poprzednim. W pierwszym kwartale 2017/18 otwarto 3 sklepy (1 w Rosji, 2 w Chinach), a 2 sklepy zostały zamknięte (1 we Włoszech, 1 w Polsce).

Z kolei sieć Real osiągnęła w pierwszym kwartale roku obrotowego 2017/18 2 mld euro sprzedaży. Sprzedaż LfL nie wzrosła, a liczona w euro, spadła o 0,5 proc. Sprzedaż w kanale internetowym (real.de), kontynuowała „silny wzrost”.

Spółka poinformowała, że sieć Real rozpoczyna nowy rok finansowy z solidnymi wynikami. - Sprzedaż LfL jest na poziomie ubiegłego roku, pomimo istotnie negatywnego wpływu mniejszej liczby dni handlowych – napisano w raporcie.

- Kilka kategorii nieżywnościowych wykazało pozytywny rozwój, a w kategoriach żywności nastąpił satysfakcjonujący wzrost, na wysoce konkurencyjnym rynku – dodano.

Spółka poinformowała także, że nieznaczny spadek raportowanej sprzedaży był częściowo spowodowany zamknięciami sklepów w roku poprzednim, a także zamknięciem jednego sklepu w bieżącym kwartale.

Na dzień 31 grudnia 2017 r. sieć Real obejmowała 281 sklepów, o jeden sklep mniej niż w tym samym dniu w roku poprzednim (czasowe zamknięcie sklepu Aschaffenburg).

Przeczytaj także:

Metro poprawia sprzedaż i zyski. Najmocniej rośnie segment sprzedaży hurtowej

Grupa Metro: Oferta dla HoReCa i wsparcie innowacji technologicznych

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,48

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.