Metro poprawia sprzedaż i zyski. Najmocniej rośnie segment sprzedaży hurtowej

Autor: dlahandlu.pl 13 grudnia 2017 10:46

Metro poprawia sprzedaż i zyski. Najmocniej rośnie segment sprzedaży hurtowej Fot. Shutterstock

Grupa Metro w roku fiskalnym 2016/2017 osiągnęła 37,1 mld euro przychodów, co oznacza wzrost o 1,6 proc. rok do roku. Licząc przychody w lokalnej walucie, wzrost wyniósł ogółem 1,1 proc., a LfL 0,5 proc.

W Europie Wschodniej sprzedaż Grupy Metro wyniosła 10,3 mld euro. Wzrosła ona rok do roku o 4,5 proc., a licząc w lokalnej walucie – o 1,8 proc. i 2,3 proc. LfL.

Spółka podała, że sprzedaż wzrosła między innymi dzięki przejęciu francuskiej firmy Pro à Pro w lutym 2017 roku, jak również ze względu na pozytywny wpływ kursu walut.

Sprzedaż Metro Wholesale wzrosła o 3 proc., do 29,9 mld euro.

W kolejnym roku finansowym 2017/18, Metro po raz kolejny spodziewa się niewielkiego wzrostu sprzedaży, pomimo wciąż trudnego otoczenia gospodarczego.

- Dążymy do tego, aby nasza stopa wzrostu odpowiadała co najmniej wzrostowi 1,1 proc. osiągniętemu w roku obrotowym 2016/17. Oczekuje się, że Metro Wholesale będzie głównym motorem wzrostu  – czytamy w raporcie.

- Metro jest przekonany o swojej zdolności do znacznej poprawy zarobków. Oczekujemy, że wynik EBITDA z wyłączeniem zysków z transakcji na rynku nieruchomości wzrośnie o około 10 proc. w stosunku do wyniku roku poprzedniego (1 436 mln EUR), przy czym oba segmenty przyczynią się do zwiększenia zysków - dodano.

Metro podało, że EBIT przed uwzględnieniem zdarzeń jednorazowych wyniósł 1 106 mln EUR, czyli był na poziomie z roku poprzedniego. EBIT ogółem osiągnął 852 mln euro ( w 2015/16 było to 1,2 mld euro), jednak skorygowany o dochody z działalności biznesowej w Wietnamie w roku poprzednim zysk operacyjny wzrósł rok do roku.

Zysk netto wzrósł do 583 mln euro, z 495 mln euro przed rokiem, a zysk na akcję poprawił się do 1,55 euro (rok wcześniej było to 1,33 euro).

- Rok finansowy 2016/17 był rokiem przejściowym. Był to jeden z najbardziej pamiętnych i strategicznie ważnych lat w historii Metro. Stworzyliśmy podstawę, by jeszcze bardziej skoncentrować się na innowacjach i wzroście – mówi Olaf Koch, prezes zarządu Metro AG. - Naszym głównym celem jest wspierać naszych klientów w drodze do sukcesu i ułatwić im codzienną pracę – dodaje.

Metro Wholesale, segment sprzedaży hurtowej w grupie Metro, zwiększył sprzedaż o ponad 25 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim i obecnie posiada udział 15,6 proc. całkowitej sprzedaży.

Do rozwoju grupy przyczyniło się także przejęcie francuskiej firmy Pro à Pro w lutym 2017 roku. Ponadto, w roku finansowym Metro Wholesale rozszerzyła swoją działalność handlową i franczyzową na wielu rynkach Europy Wschodniej.

Przychody sieci Real spadły o 3,1 proc., do 7,2 mld euro.

Ja ocenia spółka, sieć Real z sukcesem wdrożyła w Krefeld testową koncepcję Food Lover. Unikalna koncepcja łączy w sobie dobrej jakości ofertę  gastronomiczną z szeroką gamą produktów i kompetentną radą. Ta koncepcja rynku hybrydowego ma zostać wprowadzona w kolejnych sklepach w przyszłości, w pierwszej kolejności w sklepach w Brunszwiku i Bielefeld.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.