Na początku 2015 r. funkcjonowało 512 systemów franczyzowych z branży handlowej

Autor: Gazeta Wyborcza 15 marca 2016 09:00

Na koniec roku na polskim rynku działało 63,5 tys. placówek franczyzowych. W 2014 przybyło 3 tys. franczyzowych sklepów i punktów usługowych, a rok wcześniej prawie 5,5 tys. – wynika z raportu firmy doradczej PROFIT System oraz portalu Franchising.pl.

Domeną franczyzy są handel i usługi. Na początku 2015 roku funkcjonowało 512 systemów z branży handlowej i 516 z usługowej.

Wśród systemów handlowych dominują sklepy spożywczo-przemysłowe (148 marek franczyzowych, a wśród nich takie firmy jak np. Amla Smart, Carrefour Express, Groszek, Stokrotna oraz Piotr i Paweł) oraz sklepy odzieżowo-obuwnicze (146 marek franczyzowych).

W usługach od lat rządzi gastronomia (168 marek franczyzowych, np. Subway, MCDonald’s, Burger King czy Telepizza.

Przystępując do sieci franczyzowej, przedsiębiorcy korzystają z marki franczyzodawcy oraz całego know-how, które wypracował. 

Czytaj więcej w Gazecie Wyborczej

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    13,83

  • Min

    9,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.