NBP zwraca uwagę na to, że banknoty w sklepach nie są właściwie pakowane

Autor: dlahandlu.pl 20 lutego 2018 12:32

Narodowy Bank Polski zwraca się do Polskiej Izby Handlu z prośbą o przekazanie zrzeszonym w niej podmiotom uwag, które mają usprawnić funkcjonowanie obrotu gotówką w Polsce. Według NBP, niewłaściwe pakowanie banknotów w sklepach skraca ich żywotność.

- NBP podejmuje działania, które mają usprawnić funkcjonowanie obrotu gotówką w Polsce. Ważne jest zwiększenie trwałości pieniędzy, odporności na fałszerstwa i obniżenie kosztów emisji – napisał NBP w piśmie przesłanym PIH.

Polska Izba Handlu zrzesza 30 000 sklepów, hurtowni spożywczych i drogeryjnych oraz firmy z otoczenia FMCG, a także firmy usługowe. Za jej pośrednictwem NBP chce przekazać największym użytkownikom gotówki, czyli sklepom, uwagi dot. dbania o pieniądze. Jak tłumaczy NBP, leży to w interesie całego społeczeństwa, bo obniża koszty produkcji nowych banknotów i monet. 

- Wpływ na jakość gotówki, a w konsekwencji wpływ na koszty ich emisji, ma sposób pakowania, w szczególności banknotów, jaki odbywa się już na etapie rozliczania kas w punktach handlu detalicznego. Sposób pakowania polegający na łączeniu banknotów i monet w jeden pakiet ma negatywny wpływ na jakość banknotów, co oznacza skrócenie czasu ich żywotności i w konsekwencji wcześniejsze wycofanie ich z obiegu. Rozwiązaniem alternatywnym byłoby rozdzielanie banknotów i monet na dwa odrębne pakiety  – czytamy w piśmie NBP do PIH.

- W imieniu NBP prosimy też sieci handlowe o przekazywanie nam uwag dot. sposobu korzystania z gotówki, które przedstawimy na spotkaniu z bankiem – komentuje Maciej Ptaszyński, dyrektor Polskiej Izby Handlu.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.