Niewielkie spadki sprzedaży alkoholu w sklepach małoformatowych

Autor: dlahandlu.pl za PIH 6 czerwca 2016 14:41

W kwietniu w sklepach małoformatowych łączne wydatki na alkohole były nieznacznie niższe niż w kwietniu 2015 r., ale w ujęciu mdm wzrosły o ponad 4 proc. – podaje Biuletyn Polskiej Izby Handlu za Centrum Monitorowania Rynku.

Łączna wartość sprzedaży wódek czystych spadła o 5,6 proc. w porównaniu z kwietniem 2015 r. i o 3,22 proc. w porównaniu z marcem 2016 r. W omawianym okresie odnotowano też niewielkie spadki liczby transakcji zakupu tej kategorii – podaje Biuletyn Polskiej Izby Handlu za Centrum Monitorowania Rynku.

Wódki smakowe w kwietniu 2016 r. sprzedawały się lepiej niż rok wcześniej, ale w ujęciu mdm odnotowano spadek zarówno wartości ich sprzedaży (o niespełna 2 proc.), jak i liczby transakcji (o prawie 1 proc.).

Przyczyn tych spadków nie należy jednak upatrywać w zmianie preferencji konsumentów, lecz w fakcie, że obu okresach bazowych (w marcu 2016 r. i w kwietniu 2015 r.) wypadała Wielkanoc, która jest okazją do zwiększonej konsumpcji alkoholu, szczególnie wódek.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.