Niewielkie spadki sprzedaży alkoholu w sklepach małoformatowych

Autor: dlahandlu.pl za PIH 6 czerwca 2016 14:41

W kwietniu w sklepach małoformatowych łączne wydatki na alkohole były nieznacznie niższe niż w kwietniu 2015 r., ale w ujęciu mdm wzrosły o ponad 4 proc. – podaje Biuletyn Polskiej Izby Handlu za Centrum Monitorowania Rynku.

Łączna wartość sprzedaży wódek czystych spadła o 5,6 proc. w porównaniu z kwietniem 2015 r. i o 3,22 proc. w porównaniu z marcem 2016 r. W omawianym okresie odnotowano też niewielkie spadki liczby transakcji zakupu tej kategorii – podaje Biuletyn Polskiej Izby Handlu za Centrum Monitorowania Rynku.

Wódki smakowe w kwietniu 2016 r. sprzedawały się lepiej niż rok wcześniej, ale w ujęciu mdm odnotowano spadek zarówno wartości ich sprzedaży (o niespełna 2 proc.), jak i liczby transakcji (o prawie 1 proc.).

Przyczyn tych spadków nie należy jednak upatrywać w zmianie preferencji konsumentów, lecz w fakcie, że obu okresach bazowych (w marcu 2016 r. i w kwietniu 2015 r.) wypadała Wielkanoc, która jest okazją do zwiększonej konsumpcji alkoholu, szczególnie wódek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,50

  • Śr

    3,28

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9701

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane