Nowe trendy w POS marketingu - promocja 5D

Autor: Paweł Kościelniak, Agencja Marketingu Zintegrowanego Notorius 19 października 2011 16:40

Nowoczesny marketing poszukuje rozwiązań, które pozwolą na zwrócenie uwagi klienta na naszą markę. Dobry POS angażuje konsumenta, zachęcając go do zakupów. Angażuje emocje, wpływa na zmysły, generując aktywność zakupową.

Jednym z najnowszych pomysłów pozwalających na urozmaicenie klasycznych form POS jest wykorzystanie w promocji marketingu 5D. Spójna, przemyślana oraz odpowiednio wdrożona kampania zbudowana w oparciu o marketing sensoryczny pozwala na wykreowanie wokół produktu niesamowitej, magicznej atmosfery pozwalającej na zainteresowanie konsumentów oferowanym przez nas produktem. Zaangażowanie więcej niż jednego zmysłu powoduje wzrost lojalności konsumenta nawet o 30 proc., zaangażowanie powyżej 3 sprawia, że wartość ta wzrasta do 70 proc.

Niebanalną rolę w świecie marketingu sensorycznego odgrywa zapach. Jako główny i pierwotny zmysł może mieć silniejszą moc oddziaływania niż wzrok. Wyczuwane bodźce związane z zapachami są kierowane bezpośrednio do ludzkiego układu limbicznego, który odpowiada m.in. za emocje i wspomnienia. Naukowcy dowodzą, że tego typu emocje są niekontrolowane przez ludzki umysł, a do tego wszystkiego trafiają do niego podświadomie. Rola zapachu, jako narzędzia marketingowego stale rośnie.

Jej potęgę w działaniach związanych z promocją sprzedaży ukazują badania przeprowadzone przez specjalistów marketingu sensorycznego. Wprowadzone do centrum handlowego słodkie nuty zapachowe spowodowały wzrost sprzedaży średnio o 70 dolarów na jednego klienta. Warto podkreślić, że nuty zapachowe wprowadzone do przestrzeni handlowej były tak małe, że nie wywołały jakiejkolwiek reakcji ze strony nieświadomych niczego handlowców i nie były wspierane żadnymi innymi działaniami marketingowymi. Nieprzypadkowo również wchodząc do supermarketu czujesz zapach świeżego pieczywa. Ten aromat towarzyszy przez cały czas zakupów i sprawia, że będzie Ci się miło kojarzył z tym miejscem. Tównież przypomni Tobie, że dawno niczego nie zjadłeś i skusi, byś włożył coś do koszyka.Spójna kampania wykorzystująca zapach jako narzędzie marketingu 5D powinna podążać za konsumentem od chwili rozpoznania zapachu, poprzez skojarzanie go z konkretnym produktem, aż po utrwalenie skutkujące decyzją zakupową wywołaną przez to skojarzenie. Niezwykle ważne jest, aby przekaz był naprawdę spójny. Efekty przyniesie dopiero wykorzystanie wszystkich dostępnych narzędzi marketingowych. Niestety, często próbując wykorzystać zapach do zwrócenia uwagi na naszą markę, zapominamy o zbudowaniu odpowiedniej "otoczki" wokół niego. 


  • Krzysztof 2017-02-23 17:31:31

    Bardzo innowacyjne, co wazne mobilne rozwiazania POS dla gastronomii oraz kawiarnii

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6894
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.