Nowy prezes Kolportera: Zachowujemy zasadę maksymalnej elastyczności

Autor: pr, dlahandlu.pl 20 grudnia 2016 14:12

Nowy prezes Kolportera: Zachowujemy zasadę maksymalnej elastyczności Grzegorz Fibakiewicz, nowy prezes Kolportera

Naszą sieć rozwijamy wielotorowo, cały czas testujemy nowe rozwiązania, produkty. Salony ze strefą bistro zostały dobrze przyjęte przez klientów, na pewno będziemy więc rozwijać ten format. Pracujemy jednak równolegle nad kolejnymi innowacjami. Rynek zmienia się bardzo dynamicznie, priorytetem jest więc dla nas szybkie dostosowywanie się do potrzeb klientów. Zachowujemy cały czas zasadę maksymalnej elastyczności – tak w asortymencie, jak i formacie punktu - mówi Grzegorz Fibakiewicz, nowy prezes Kolportera.

Prezes Krzysztof Klicki powiedział, że przekazuje w pana ręce „dobrze rozpędzoną maszynę”, a także, że jest przekonany, że uda się panu jeszcze mocniej „rozpędzić” Kolportera. To możliwe?

– Jestem pewien, że tak. Nasza obecna pozycja rynkowa jest na tyle mocna, że możemy skupić się na wykorzystaniu potencjału, który ma Kolporter.  Przez lata działalności udało nam się osiągnąć pozycję zdecydowanego lidera na tych rynkach, na których działamy. Teraz jest idealna pora na to, aby to dobrze wykorzystać.

Co pan przez to rozumie?

– Nie musimy już walczyć o pozycję rynkową. My ją mamy. Ponad 57 procent udziału w rynku dystrybucji prasy, ponad 40 procent udziału w sieci punktów sprzedaży typu salonik prasowy – na to pracowaliśmy przez ponad dwie dekady. Dziś możemy więc skoncentrować się na rozwoju jakościowym, ale także aktywnie kształtować rynek, na którym działamy. To zresztą już się dzieje – kreujemy i wdrażamy nowe rozwiązania zarówno w zakresie dystrybucji prasy, jak i rozwoju naszej sieci handlowej. W mijającym 2016 r. wprowadziliśmy m.in. nowe systemy informatyczne, wspierające zarządzanie sprzedażą prasy w sieciach handlowych, z którymi współpracujemy. Zmodernizowaliśmy systemy nadziałów prasy i planogramy, dostosowując je do zmian na rynku wydawniczym. Rozwijaliśmy też dość mocno nowy koncept salonu prasowego ze strefą bistro, poszerzyliśmy także ofertę produktów dostępnych w salonikach prasowych.

Na jakim więc etapie „rozpędzenia” jest Kolporter, którego stery pan przejmuje?

– Mówiłem już o udziałach w rynku, podam więc parę danych, które dość dobrze obrazują i pozycję i skalę w jakiej działamy. W przypadku dystrybucji prasy współpracujemy z ponad 1 000 wydawnictw, mamy w swojej ofercie około 5 000 tytułów, które dostarczamy do 36 000 detalicznych odbiorców prasy. Rocznie kolportujemy blisko miliard egzemplarzy różnego rodzaju pism, obsługujemy największe sieci handlowe w kraju. Jeśli chodzi o własną sieć sprzedaży to zarządzamy obecnie blisko tysiącem saloników i salonów prasowych w całej Polsce. Mamy w ofercie około 2 500 produktów fizycznych i elektronicznych, rocznie wydajemy blisko 70 milionów paragonów. Dysponujemy także siecią ponad 30 000 wielofunkcyjnych terminali, które sprzedają doładowania i inne produkty prepaidowe, umożliwiają przyjmowanie płatności kartą czy realizację różnych transakcji finansowych. Nasz udział w krajowym rynku sprzedaży doładowań szacowany jest obecnie na 25 procent. 


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    20,25

  • Śr

    15,43

  • Min

    12,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11013

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane