PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Nowy prezes Kolportera: Zachowujemy zasadę maksymalnej elastyczności

Autor: pr, dlahandlu.pl 20 grudnia 2016 14:12

Nowy prezes Kolportera: Zachowujemy zasadę maksymalnej elastyczności Grzegorz Fibakiewicz, nowy prezes Kolportera

Naszą sieć rozwijamy wielotorowo, cały czas testujemy nowe rozwiązania, produkty. Salony ze strefą bistro zostały dobrze przyjęte przez klientów, na pewno będziemy więc rozwijać ten format. Pracujemy jednak równolegle nad kolejnymi innowacjami. Rynek zmienia się bardzo dynamicznie, priorytetem jest więc dla nas szybkie dostosowywanie się do potrzeb klientów. Zachowujemy cały czas zasadę maksymalnej elastyczności – tak w asortymencie, jak i formacie punktu - mówi Grzegorz Fibakiewicz, nowy prezes Kolportera.

Sporo mówiło się w ostatnich latach o poważnym kryzysie na rynku prasowym. Czy firma tak mocno związana z tym rynkiem jak Kolporter również go odczuła?

– Można powiedzieć, że z wydawcami prasy działamy w systemie naczyń połączonych – zarówno nam, jak i wydawcom zależy na jak najwyższej sprzedaży gazet i czasopism, jak najwyższych nakładach, dużej dynamice wprowadzania nowych tytułów. Jesteśmy więc ze sobą ściśle powiązani. Jeśli rynek wydawniczy znalazłby się w poważnym kryzysie siłą rzeczy też byśmy to odczuli. A nie odczuliśmy. Dlatego już dość dawno temu wyraziłem przekonanie, że informacje o rzekomej zapaści na rynku prasowym są mocno przesadzone. Owszem, w 2007 r., nastąpiły spore spadki sprzedaży prasy, ale były one poprzedzone lawinowym wręcz wzrostem liczby nowych tytułów. To, co się wydarzyło, było więc normalnym procesem weryfikacji rynkowej. Rynek się ustabilizował, od kilku lat obserwujemy wyraźne wyhamowanie spadków sprzedaży prasy. Przy czym warto zwrócić uwagę na fakt, że spadki nie dotyczyły i nie dotyczą całego rynku – są tytuły, których sprzedaż spada, ale mamy też takie, które sprzedają się coraz lepiej. Uważam to za normalny proces. Na pewno wydawcy coraz lepiej odczytują oczekiwania czytelników i bardzo szybko się do nich dostosowują, zmieniając charakter swoim pism czy wprowadzając nowe.

Cały czas pojawiają się jednak opinie, że prasa papierowa przechodzi do historii i zostanie zastąpiona przez e-wydania. Nie obawia się pan tego procesu?

–  Już 10 lat temu pojawiły się opinie, że prasa elektroniczna wyprze tradycyjną najdalej w przeciągu kilku lat. Gdy wtedy mówiłem, że nie obawiamy się takiej sytuacji, moje wypowiedzi postrzegano jako obronę „na siłę” tradycyjnego kanału dystrybucji. Czas pokazał, że miałem rację. Prasa papierowa nie zniknęła z rynku, ma się dobrze i jestem pewien, że tak będzie jeszcze przez długie lata. Oczywiście są tytuły, które mogą się dziś pochwalić interesującą sprzedażą e-wydań, ale to najczęściej tytuły eksperckie, specjalistyczne. W przypadku najpopularniejszych dzienników, tygodników i miesięczników sprzedane e-wydania stanowią ułamki procent, a często promile wartości osiąganych w tradycyjnym kanale sprzedaży. Dlatego osobiście postrzegam e-prasę raczej jako poszerzenie sposobu dotarcia wydawców do odbiorców niż istotną konkurencję dla wydań papierowych.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7962
Ilość aktualnych ofert: 499698

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.