Nowy prezes Kolportera: Zachowujemy zasadę maksymalnej elastyczności

Autor: pr, dlahandlu.pl 20 grudnia 2016 14:12

Nowy prezes Kolportera: Zachowujemy zasadę maksymalnej elastyczności Grzegorz Fibakiewicz, nowy prezes Kolportera

Naszą sieć rozwijamy wielotorowo, cały czas testujemy nowe rozwiązania, produkty. Salony ze strefą bistro zostały dobrze przyjęte przez klientów, na pewno będziemy więc rozwijać ten format. Pracujemy jednak równolegle nad kolejnymi innowacjami. Rynek zmienia się bardzo dynamicznie, priorytetem jest więc dla nas szybkie dostosowywanie się do potrzeb klientów. Zachowujemy cały czas zasadę maksymalnej elastyczności – tak w asortymencie, jak i formacie punktu - mówi Grzegorz Fibakiewicz, nowy prezes Kolportera.

Pańskie prognozy dla rynku dystrybucji prasy są więc ostrożne czy optymistyczne?

– Optymistyczne. Zawsze podchodzę optymistyczne do tego typu prognoz.

A co z siecią salonów i saloników prasowych, którą posiada Kolporter? Tu również widzi pan podobny potencjał?

– W tym obszarze działalności mamy bardzo podobny bagaż doświadczeń, jak na rynku dystrybucji prasy. To przecież Kolporter jako pierwszy wprowadził na rynek nowy typ punktu sprzedaży – salonik prasowy. Wcześniej sprzedaż prasy odbywała się jedynie w kioskach, które dziś w znacznym stopniu zniknęły z rynku. Saloniki natomiast rozwinęły się i klientom, zwłaszcza młodszym, trudno wyobrazić sobie sytuację, w której nie może przejrzeć regału z czasopismami i wybrać najbardziej go interesującego tytułu. Oczywiście w ciągu 20 lat istnienia na rynku saloniki przeszły znaczną ewolucję. Na początku miały być alternatywą dla kiosków – nowocześniejszą, wygodniejszą dla klientów, a także odpowiadającą na potrzeby rynku wydawniczego. Nowe tytuły pojawiały się lawinowo, wydawcy mieli potrzebę pokazania ich czytelnikom, przyciągnięcia ich uwagi. Kioski nie nadawały się do tego zupełnie, saloniki były więc ich udoskonaloną wersją, nowoczesnymi punktami sprzedaży prasy. W ciągu ostatnich lat przeszły jednak znaczącą ewolucję – zarówno jeśli chodzi o asortyment, jak i funkcjonalność. Typowo „prasowy” asortyment uzupełniły nowe produkty i usługi, a saloniki przekształciły się w multifunkcyjne punkty, w których można nie tylko kupić ulubione czasopismo, ale także np. opłacić rachunki, kupić doładowanie do gry lub kartę podarunkową, odebrać przesyłkę ze sklepu internetowego. W 2016 r. w naszej ofercie pojawiły się także bilety podróżne, a pod koniec 2015 r. zaczęliśmy rozwijać zupełnie nowy koncept salonu prasowego ze strefą bistro Top Presso.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7936
Ilość aktualnych ofert: 492759

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.