Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Obszary wiejskie odpowiadają za ponad 30 proc. sprzedaży FMCG w Polsce

Autor: POHiD, www.dlahandlu.pl 14 listopada 2013 10:20

Mimo rosnącej liczby sklepów wielkoformatowych oraz zyskiwaniu znaczenia tych formatów w wielkości i wartości zakupów, tradycyjny małoformatowy handel, nazywany często lokalnym rynkiem, również jest bardzo istotny. Oczywiście nigdy nie będzie on stanowił tak dużego potencjału dla detalistów, jak biznes w wielkich miastach. Jednak biorąc pod uwagę strukturę socjodemograficzną społeczeństwa polskiego i fakt, że prawie 38 proc. polskich obywateli i 32 proc. polskich gospodarstw mieszka i żyje na terenach wiejskich, lokalny handel odgrywa olbrzymią rolę. Obszary wiejskie odpowiadają za największą część zakupionego FMCG, za ponad 30 proc. - czytamy w raporcie "Znaczenie handlu w gospodarce narodowej" przygotowanym przez POHiD, we współpracy z GfK Polonia i Instytutem Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.

Kolejne w rankingu co do ważności, są miasta powyżej 200 tys. mieszkańców (25 proc.). Konsumenci mieszkający w rejonach wiejskich są nadal odpowiedzialni za największą część FMCG, jednak ich znaczenie w niewielkim stopniu spadło w drugim kwartale 2013 roku na korzyść największych miast. Największe miasta przyciągają swoja szeroką ofertą, różnorodnym asortymentem, promocjami cenowymi.

- Nowe trendy, które widzimy to przede wszystkim rozwój sklepów franczyzowych, dopasowanie oferty do lokalnego klienta, dążenie do wysokiej satysfakcji i obsługi klienta lokalnego, oferta szyta na miarę - piszą autorzy raportu.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,52

  • Min

    2,54

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.