Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Od sierpnia w Warszawie działają nowe zasady sprzedaży alkoholu

Autor: www.dlahandlu.pl 6 sierpnia 2015 09:48

Od sierpnia w Warszawie działają nowe zasady sprzedaży alkoholu W Warszawie będzie mniej punktów sprzedaży alkoholu

31 lipca na terenie m.st. Warszawy weszły w życie dwie uchwały zmieniające możliwość sprzedaży alkoholu w stolicy. Zmiany dotyczą zmniejszenia liczby punktów sprzedaży i wydłużenie drogi m.in. od przedszkoli i szkół do punktów z alkoholem.

Pierwsza uchwała wprowadza następujące najważniejsze zmiany:

- wydłużona zostaje minimalna odległość usytuowania sklepu sprzedającego alkohol z 50 do 100 metrów od obiektów „chronionych”, czyli m.in. przedszkoli i szkół. Jednocześnie odległość 50 m od obiektu chronionego zostaje zachowana dla lokali gastronomicznych, czyli punktów sprzedaży napojów alkoholowych do spożycia w miejscu sprzedaży, w tym samodzielnych, wygrodzonych ogródkach gastronomicznych.

- rozszerzona zostaje lista obiektów chronionych o żłobki, kluby dziecięce, placówki wsparcia dziennego i poradnie psychologiczno-pedagogiczne. Dotychczas na liście były przedszkola, szkoły, bursy, internaty, młodzieżowe ośrodki wychowawcze i ośrodki socjoterapii, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, oddziały terapii uzależnień i leczenia alkoholowych zespołów abstynenckich, Stołecznego Ośrodka dla Osób Nietrzeźwych, świątyń, kaplic, obiektu wojskowego, na terenie którego znajdują się wspólne kwatery stałe, przeznaczone do zakwaterowania zbiorowego żołnierzy.

- zmieniony zostaje sposób pomiaru drogi od obiektu chronionego do punktu sprzedaży alkoholu dla przedszkoli, szkół. Zamiast od najbliższego wejścia ogólnodostępnego, droga liczona będzie od granicy, czyli np. od ogrodzenia przedszkola lub szkoły. Odległość nadal mierzona będzie najkrótszą drogą dojścia z zachowaniem przepisów o ruchu drogowym.

Druga uchwała w tej sprawie zakłada zmniejszenie o 150 ustalonej liczby miejsc sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5 proc. alkoholu (z wyjątkiem piwa) przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży, tj. z 3100 do 2950 punktów na terenie miasta. Jest to pierwszy krok ograniczający liczbę sklepów sprzedających alkohol. Sukcesywnie miasto chce wprowadzić maksymalną liczbę 2500 takich miejsc. Jednocześnie ustalony limit miejsc sprzedających napoje alkoholowe do spożycia na miejscu, jak np. bary, kawiarnie, restauracje, nie ulegnie zmniejszeniu i pozostanie na obecnym poziomie 2440 miejsc. Realnie takich punktów jest mniej na terenie Warszawy.

Projekty uchwał były poddane głosowaniu Rady m.st. Warszawy podczas sesji Rady m.st. Warszawy,  25 czerwca 2015 r.

Przypomnijmy, o tego typu inicjatywach negatywnie wypowiadał się prezes PIH. Jego zdaniem utrudnianie legalnego handlu alkoholem zawsze jest korzystne dla przemytników.

- W latach 20 próbowano w USA wyeliminować alkohol z rynku, błyskawicznie rozwinął się wtedy czarny rynek. Kolejne miasto ogranicza legalnych sprzedawców, a to oni odprowadzają podatki do skarbu państwa, a nie przestępcy. Paradoksalnie radni sami przyznają, że budżet miasta straci, a nie wyeliminuje problemu nadużywania alkoholu. Warto zastanowić się jak walczyć z szarą strefą, warto także zadbać o projekty edukujące społeczeństwo odnośnie bezpiecznego spożywania alkoholu – komentował Waldemar Nowakowski, Prezes Polskiej Izby Handlu.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,26

  • Śr

    4,13

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.