Okiem eksperta: Dlaczego omnichannel jest nieunikniony?

Autor: Dominika Adasiewicz-Skorupka – Loyalty Strategy Manager Agencji Freebee 3 lipca 2017 13:56

Okiem eksperta: Dlaczego omnichannel jest nieunikniony? Dominika Adasiewicz-Skorupka – Loyalty Strategy Manager Agencji Freebee

Handel w Polsce to aktualnie: ponad 2,2 miliona zatrudnionych, niemal 16% udział w tworzeniu PKB, roczne inwestycje sektora przekraczające 18 mld zł, ale też rozdrobnienie, niska rentowność, nieterminowe regulowanie płatności i stale zmieniający się i swoje oczekiwania konsumenci. I choć coraz większa liczba sprzedawców przyłącza się do grup zakupowych lub działa w sieciach, także franczyzowych, to silna konkurencja nie pozwala zwiększać, tak istotnej dla całego sektora marży. Kupujący o zmiennych preferencjach zakupowych, mający do dyspozycji wiele miejsc, w których mogą dokonywać zakupów, oraz wyposażeni w pełny arsenał nowych technologii, nie pozwalają sprzedawcom, by choć na chwilę ustali w walce o pozyskiwanie klientów i zwiększanie transakcyjności.

Wsparciem dla nieustającego dążenia retailerów do wzrostu wolumenów sprzedaży jest między innymi omnichannel – rozwiązanie związane z technologią i strategią, które zakłada synergię sprzedaży i komunikacji internetowej oraz stacjonarnej. Model omnichannel nie jest jeszcze powszechnie wykorzystywany w Polsce. Bardzo często jest też mylony ze strategią multichannel, w której sprzedaż w poszczególnych kanałach jest zorganizowana w ramach odrębnych procesów biznesowych, co często powoduje wewnętrzne konflikty i problemy.

Czym jest omnichannel?

Omnichannel to model dotarcia do klienta i sprzedaży licznymi kanałami. To obecność produktowa w różnych kanałach (np. offline, online, mobile, social media). Nawet jeśli nie wszystkie kanały sprzedają, to przynajmniej służą do informowania, uzupełniania wiedzy o produkcie i sprzedawcy oraz pozwalają na ocenę i feedback (np. klient dokonał zakupu offline, ale może ocenić produkt i przekazać swoją opinię w serwisie www lub aplikacji).

Omnichannel jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby konsumentów. Pozwala na spójną i przenikającą się komunikację w wielu kanałach jednocześnie. Daje markom możliwość opowiadania swojej historii zawsze, gdy konsument chce wejść z nimi w interakcję, dzięki czemu dostarcza odbiorcy podobne doświadczenia, bez względu na kanał komunikacji czy urządzenie, z jakiego korzysta. Nie jest to jedynie integracja czy zwiększanie kanałów sprzedaży. Omnichannel wymaga od firmy konsekwentnych działań i tworzenia strategii komunikacji, której przekazy można dystrybuować we wszystkich wykorzystywanych kanałach. Dzięki jego zastosowaniu brand może wręcz „zanurzyć” klienta w swoim świecie i sprawić, by jego doświadczenie było nieustające, spójne i kontynuowalne. Omnichannel to rozwiązanie dla specjalistów znających i uwzględniających oczekiwania obecnego rynku, stale analizujących trendy i mających świadomość, że lekceważenie konsumenta może wiele kosztować.

Omnichannel w praktyce

Marka decydująca się na wykorzystanie modelu omnichannel musi przede wszystkim spojrzeć na siebie oczami klientów. Najważniejsze jest zatem zastanowienie się, w jaki sposób konsumenci wchodzą w interakcję z brandem i jak podejmują decyzje zakupowe, a także zrozumienie, w jaki sposób korzystają oni z poszczególnych kanałów.

  • gf 2017-07-06 14:10:29

    do ang. wiec trzeba bylo kupic te co byly na wystawie. a nie bawic sie w zakupy online.

  • ang 2017-07-04 09:41:35

    w sedno! firmy, które nawet wdrożyły wielokanałowość, nie dają rady, bo nie zapewniają "bezbolesnych" przejść. wczoraj zamówiłam online buty do sklepu gino rossi. przymierzyłam je na miejscu w sklepie i chciałam je zwrócić, ale nie mogę. muszę odesłać przez packzomaty. słabe. słabe!

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    4,16

  • Min

    1,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9310

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.