Opakowania mogą wprowadzać w błąd

Autor: Pro-Test 6 października 2010 13:29

Opakowanie większe nawet o 50 proc. w stosunku do swojej zawartości oraz nowe opakowanie o pojemności mniejszej niż dawniej. To najczęściej stosowane przez producentów chwyty, które wprowadzają konsumentów w błąd, co do faktycznej ilości kupowanych produktów. Fundacja Pro-Test rozpoczyna kampanię "Pro-Test przeciw oszukańczym opakowaniom", która będzie walczyć z tym procederem.

Producent zmienia opakowanie, jednocześnie zmniejszając jego pojemność, podczas gdy cenę pozostawia bez zmian. Konsumenci często nie
zauważają, że kupują teraz mniej swojego jogurtu czy koncentratu.

Druga forma to zmiana receptury produktu. Cena pozostaje taka sama, maleją za to koszty produkcji. Konsumentom bardzo trudno to zauważyć.

Aby przeciwdziałać wprowadzaniu konsumentów w błąd opakowaniami, Fundacja Pro-Test rozpoczyna kampanię "Pro-Test przeciw
oszukańczym opakowaniom". Ma ona na celu zarówno wzmóc czujność konsumentów podczas robienia zakupów. W ramach kampanii Fundacja Pro-Test na swoich stronach internetowych przedstawia przykłady opakowań, które mogą wprowadzać konsumentów w błąd co
do faktycznej zawartości produktu. Będzie też ujawniać ukryte podwyżki cen, polegające na zmniejszeniu zawartości produktu w opakowaniu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,95

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10963

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane