Organic Farma Zdrowia: 24,3 mln zł sprzedaży w I kwartale br.

Autor: dlahandlu.pl 28 kwietnia 2017 17:29

Organic Farma Zdrowia: 24,3 mln zł sprzedaży w I kwartale br. Fot. za Organic Farma Zdrowia

I kwartał 2017 roku Grupa Organic Farma Zdrowia zakończyła sprzedażą w kwocie 24,3 mln zł tj. o 2 proc. niższą niż przed rokiem. Zysk netto wyniósł 790 tys. zł wobec 435 tys. zł w I kwartale 2016 roku.

- Powodem minimalnie niższej sprzedaży była kwestia efektu przesunięcia znacząco lepszej sprzedaży występującej przed świętami Wielkanocy (w 2016 roku był to marzec, a w roku bieżącym kwiecień), krótszy o jeden dzień miesiąc luty oraz bankructwo dwóch sieci handlowych, które były dużymi klientami spółki dystrybucyjnej, ale też brak głównego operatora spożywczego w wielu centrach handlowych po zamknięciu supermarketów ALMA (CH Stara Papiernia, Skorosze, Renoma, Europlex) spowodował czasowy, znaczący spadek ilości Klientów odwiedzających dane Centrum Handlowe. Zysk EBITDA wyniósł 1 mln zł i był niższy od zeszłorocznego o 26% z powodu zwiększonych kosztów osobowych, czynszowych i towarowych. Natomiast zysk netto wzrósł o 82% do kwoty 800 tyś. złotych, w dużej mierze dzięki dywidendzie od spółki zależnej Eko-Wital - napisał Sławomir Chłoń, prezes zarządu OFZ w liście do akcjonariuszy.

- Organic Farma Zdrowia rozpoczęła duży front inwestycyjny polegający na rebrandingu sklepów
(nowy znak graficzny), rewitalizacji 10 największych sklepów, akwizycji istniejących już na rynku sklepów od dotychczasowych właścicieli, poszukiwaniu i otwarciu nowych sklepów w tym pierwszych w Polsce ekologicznych sklepów wielkopowierzchniowych. Ponadto spółka pracuje nad zwiększeniem oferowanego asortymentu i ciągłą wymianą produktów poprawiając stosunek jakości i ilości do ceny. Działania te mają na celu zwiększenie sieci handlowej oraz jeszcze lepsze dopasowanie oferty handlowej do obecnych potrzeb klientów – co powinno przynieść dalszy, znaczący wzrost sprzedaży i rentowności pod koniec roku i w kolejnych latach. Spółka dystrybucyjna Eko-Wital intensywnie zwiększa grono swoich odbiorców, wprowadza dziesiątki nowych produktów i rozwija intensywnie ilość i różnorodność produktów oferowanych pod istniejącymi już od dawna i nowymi markami własnymi, stworzonymi dla różnych odbiorców i/lub różnych grup produktowych - czytamy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7678

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.