Organic Farma Zdrowia: 24,3 mln zł sprzedaży w I kwartale br.

Autor: dlahandlu.pl 28 kwietnia 2017 17:29

Organic Farma Zdrowia: 24,3 mln zł sprzedaży w I kwartale br. Fot. za Organic Farma Zdrowia

I kwartał 2017 roku Grupa Organic Farma Zdrowia zakończyła sprzedażą w kwocie 24,3 mln zł tj. o 2 proc. niższą niż przed rokiem. Zysk netto wyniósł 790 tys. zł wobec 435 tys. zł w I kwartale 2016 roku.

- Powodem minimalnie niższej sprzedaży była kwestia efektu przesunięcia znacząco lepszej sprzedaży występującej przed świętami Wielkanocy (w 2016 roku był to marzec, a w roku bieżącym kwiecień), krótszy o jeden dzień miesiąc luty oraz bankructwo dwóch sieci handlowych, które były dużymi klientami spółki dystrybucyjnej, ale też brak głównego operatora spożywczego w wielu centrach handlowych po zamknięciu supermarketów ALMA (CH Stara Papiernia, Skorosze, Renoma, Europlex) spowodował czasowy, znaczący spadek ilości Klientów odwiedzających dane Centrum Handlowe. Zysk EBITDA wyniósł 1 mln zł i był niższy od zeszłorocznego o 26% z powodu zwiększonych kosztów osobowych, czynszowych i towarowych. Natomiast zysk netto wzrósł o 82% do kwoty 800 tyś. złotych, w dużej mierze dzięki dywidendzie od spółki zależnej Eko-Wital - napisał Sławomir Chłoń, prezes zarządu OFZ w liście do akcjonariuszy.

- Organic Farma Zdrowia rozpoczęła duży front inwestycyjny polegający na rebrandingu sklepów
(nowy znak graficzny), rewitalizacji 10 największych sklepów, akwizycji istniejących już na rynku sklepów od dotychczasowych właścicieli, poszukiwaniu i otwarciu nowych sklepów w tym pierwszych w Polsce ekologicznych sklepów wielkopowierzchniowych. Ponadto spółka pracuje nad zwiększeniem oferowanego asortymentu i ciągłą wymianą produktów poprawiając stosunek jakości i ilości do ceny. Działania te mają na celu zwiększenie sieci handlowej oraz jeszcze lepsze dopasowanie oferty handlowej do obecnych potrzeb klientów – co powinno przynieść dalszy, znaczący wzrost sprzedaży i rentowności pod koniec roku i w kolejnych latach. Spółka dystrybucyjna Eko-Wital intensywnie zwiększa grono swoich odbiorców, wprowadza dziesiątki nowych produktów i rozwija intensywnie ilość i różnorodność produktów oferowanych pod istniejącymi już od dawna i nowymi markami własnymi, stworzonymi dla różnych odbiorców i/lub różnych grup produktowych - czytamy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    20,25

  • Śr

    15,43

  • Min

    12,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11013

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane