Organic Farma Zdrowia: Inwestycje odbiły się na wynikach, czeka nas praca nad wzrostami sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl 15 lutego 2018 14:31

Organic Farma Zdrowia: Inwestycje odbiły się na wynikach, czeka nas praca nad wzrostami sprzedaży Fot. materiały prasowe

- 2017 rok zakończył się sprzedażą w kwocie 56,1 mln zł i wzrostem 3 proc. do roku poprzedniego. W samym IV kwartale sprzedaż spółki wyniosła 15,2 mln zł, co stanowi wzrost na poziomie 2 proc. Skonsolidowana sprzedaż Grupy Kapitałowej Organic Farma Zdrowia S.A. wzrosła w 2017 roku o 2,4 proc. w stosunku do 2016 roku osiągając kwotę 93,3 mln zł. Zarówno sprzedaż kwartalna jak i roczna osiągnęła nowe, rekordowe poziomy - poinformowała spółka Organic Farma Zdrowia.

W 2017 roku Organic Farma Zdrowia odnotowała stratę netto w wysokości 3,14 mln zł (w 2016 strata wynosiła 1,63 mln zł). W IV kwartale wysokość straty ukształtowała się na poziomie 890 tys. zł (163 tys. zł w 2016 roku). Sieć składa się z 37 delikatesów stacjonarnych i sklepu on-line. Rok temu w lutym sieć liczyła 42 placówki.

- Przełomowym wydarzeniem na polskim rynku handlowym było uruchomienie przez spółkę Organic Farma Zdrowia największego w Polsce marketu oferującego produkty ekologiczne. Otwarcie miało miejsce 8 listopada 2017 roku w centrum Warszawy, w prestiżowym budynku biurowym Q22. Market połączony jest z z pierwszym w Polsce ekologicznym bistro. Powierzchnia obiektu to 470 mkw. W markecie oferowanych jest kilka tysięcy produktów ekologicznych. Sklep o takiej powierzchni, ofercie i aranżacji jest nowością na polskim rynku handlu żywnością ekologiczną. Obiekt handlowy tej wielkości spowodował wzrost przychodów i kosztów operacyjnych spółki w IV kwartale, w tym istotnie zwiększone koszty marketingowe, związane z promocją nowego marketu Q22 - czytamy w liście do akcjonariuszy.

Jak podaje spółka, koszty IV kwartału były też obciążone wielomiesięcznymi, zakrojonymi na ogromna skalę szkoleniami pracowników Organic Farma Zdrowia, które mają służyć podniesieniu kwalifikacji oraz umiejętności menedżerskich i sprzedażowych. Ponadto zamknięte zostały dwa nierentowne obiekty handlowe spółki zlokalizowane w aglomeracji warszawskiej. Część kosztów zamknięcia pokryta została z rezerw zawiązanych na ten cel na koniec 2016 roku.

Wyniki spółki zostały niezwykle mocno obciążone, kwotą aż 2,61 mln złotych, która jest efektem zdarzeń jednorazowych, jakimi były rezerwy utworzone w kwocie 1,04 mln zł na koszt likwidacji w 2018 roku, kolejnych trzech nierentownych sklepów, oraz rezerwą w kwocie 1,57 mln zł na należność wynikającą z umowy pożyczki udzielonej panu Jerzemu Skoniecznemu w związku z powzięciem informacji przez spółkę o otwarciu przyśpieszonego postępowania układowego przez tego kontrahenta.

- Generalnie rok 2017 był dla spółki rokiem ogromnych inwestycji w największy w Polsce market ekologiczny, w kompleksową rewitalizację aż 12 sklepów, w rozwój i unowocześnienie
systemów informatycznych, a także optymalizację procesów, kosztów i posiadanych sklepów. Spółka nie podniosła jeszcze dostatecznie sprzedaży i kwoty marży by pokryć zwiększone koszty i znacząco poprawić wynik ze sprzedaży. Działania optymalizacyjne, inwestycyjne i pro-sprzedażowe planowane wspólnie z nowym, strategicznym inwestorem (włoską spółką EcorNaturaSi Spa), także na 2018 rok, powinny przynieść powrót do wzrostów sprzedaży w kolejnych kwartałach i odwrócenie ujemnej rentowności - czytamy w liście do akcjonariuszy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,03

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8311

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.