Organic Farma Zdrowia: Inwestycje odbiły się na wynikach, czeka nas praca nad wzrostami sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl 15 lutego 2018 14:31

Organic Farma Zdrowia: Inwestycje odbiły się na wynikach, czeka nas praca nad wzrostami sprzedaży Fot. materiały prasowe

- 2017 rok zakończył się sprzedażą w kwocie 56,1 mln zł i wzrostem 3 proc. do roku poprzedniego. W samym IV kwartale sprzedaż spółki wyniosła 15,2 mln zł, co stanowi wzrost na poziomie 2 proc. Skonsolidowana sprzedaż Grupy Kapitałowej Organic Farma Zdrowia S.A. wzrosła w 2017 roku o 2,4 proc. w stosunku do 2016 roku osiągając kwotę 93,3 mln zł. Zarówno sprzedaż kwartalna jak i roczna osiągnęła nowe, rekordowe poziomy - poinformowała spółka Organic Farma Zdrowia.

W 2017 roku Organic Farma Zdrowia odnotowała stratę netto w wysokości 3,14 mln zł (w 2016 strata wynosiła 1,63 mln zł). W IV kwartale wysokość straty ukształtowała się na poziomie 890 tys. zł (163 tys. zł w 2016 roku). Sieć składa się z 37 delikatesów stacjonarnych i sklepu on-line. Rok temu w lutym sieć liczyła 42 placówki.

- Przełomowym wydarzeniem na polskim rynku handlowym było uruchomienie przez spółkę Organic Farma Zdrowia największego w Polsce marketu oferującego produkty ekologiczne. Otwarcie miało miejsce 8 listopada 2017 roku w centrum Warszawy, w prestiżowym budynku biurowym Q22. Market połączony jest z z pierwszym w Polsce ekologicznym bistro. Powierzchnia obiektu to 470 mkw. W markecie oferowanych jest kilka tysięcy produktów ekologicznych. Sklep o takiej powierzchni, ofercie i aranżacji jest nowością na polskim rynku handlu żywnością ekologiczną. Obiekt handlowy tej wielkości spowodował wzrost przychodów i kosztów operacyjnych spółki w IV kwartale, w tym istotnie zwiększone koszty marketingowe, związane z promocją nowego marketu Q22 - czytamy w liście do akcjonariuszy.

Jak podaje spółka, koszty IV kwartału były też obciążone wielomiesięcznymi, zakrojonymi na ogromna skalę szkoleniami pracowników Organic Farma Zdrowia, które mają służyć podniesieniu kwalifikacji oraz umiejętności menedżerskich i sprzedażowych. Ponadto zamknięte zostały dwa nierentowne obiekty handlowe spółki zlokalizowane w aglomeracji warszawskiej. Część kosztów zamknięcia pokryta została z rezerw zawiązanych na ten cel na koniec 2016 roku.

Wyniki spółki zostały niezwykle mocno obciążone, kwotą aż 2,61 mln złotych, która jest efektem zdarzeń jednorazowych, jakimi były rezerwy utworzone w kwocie 1,04 mln zł na koszt likwidacji w 2018 roku, kolejnych trzech nierentownych sklepów, oraz rezerwą w kwocie 1,57 mln zł na należność wynikającą z umowy pożyczki udzielonej panu Jerzemu Skoniecznemu w związku z powzięciem informacji przez spółkę o otwarciu przyśpieszonego postępowania układowego przez tego kontrahenta.

- Generalnie rok 2017 był dla spółki rokiem ogromnych inwestycji w największy w Polsce market ekologiczny, w kompleksową rewitalizację aż 12 sklepów, w rozwój i unowocześnienie
systemów informatycznych, a także optymalizację procesów, kosztów i posiadanych sklepów. Spółka nie podniosła jeszcze dostatecznie sprzedaży i kwoty marży by pokryć zwiększone koszty i znacząco poprawić wynik ze sprzedaży. Działania optymalizacyjne, inwestycyjne i pro-sprzedażowe planowane wspólnie z nowym, strategicznym inwestorem (włoską spółką EcorNaturaSi Spa), także na 2018 rok, powinny przynieść powrót do wzrostów sprzedaży w kolejnych kwartałach i odwrócenie ujemnej rentowności - czytamy w liście do akcjonariuszy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5082

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 694644

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane