Organic Farma Zdrowia przejęła sieć sklepów Tradycyjne Jadło

Autor: www.dlahandlu.pl 1 lipca 2014 12:49

Organic Farma Zdrowia przejęła sieć sklepów Tradycyjne Jadło

Spółka Organic Farma Zdrowia, prowadząca sieć delikatesów z ekologiczną żywnością sfinalizowała przejęcie sieci sklepów Tradycyjne Jadło. Dzięki temu OFZ zwiększył skalę swojej działalności , rozbudowując posiadaną sieć o kolejne 10 sklepów, łącznie do 35 delikatesów stacjonarnych. Spółka zwiększy penetrację geograficzną oraz wzmocni pozycję w regionie Wielkopolski, gdzie znajduje się 5 z 10 przejmowanych sklepów Tradycyjne Jadło.

Tradycyjne Jadło to sieć sklepów oferująca w 100 proc. naturalne, regionalne i ekologiczne produkty. Główna oferta to tradycyjne produkty wędliniarskie. Przejęte sklepy są zlokalizowane w centrach handlowych największych miast Polski: Poznań i Swarzędz (5), Warszawa (2), Gliwice (1), Trójmiasto (2). W 2013 roku roczne obroty sklepów wyniosły 7,2 mln zł i były o 24 proc. niż w 2012 roku. Zysk wyniósł 150 tys. zł. Firma zatrudnia 40 pracowników.

Transakcja była możliwa, dzięki przeprowadzeniu nowej emisji akcji serii I w ilości 300.000 akcji. Wszystkie akcje nowej serii objął Jerzy Skonieczny, dotychczasowy właściciel sieci sklepów Tradycyjne Jadło. W zamian za akcje, wniesiony został wkład niepieniężny, którego przedmiotem jest zorganizowana część przedsiębiorstwa w postaci 10 sklepów Tradycyjne Jadło. W efekcie tej transakcji Jerzy Skonieczny, który od 16 maja br. jest członkiem Rady Nadzorczej Organic Farma Zdrowia, jest właścicielem 6,67 proc. akcji spółki.

- Liczymy, że wykorzystując efekt synergii biznesowych, zwiększymy przychody naszej firmy, wzmocnimy naszą pozycję na rynku a także rozszerzymy asortyment produktów. Zdecydowaliśmy się na przejęcie sklepów Tradycyjne Jadło, gdyż zależało nam na przyspieszeniu ekspansji naszej sieci - mówi Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia.

Do 2016 r. Organic Farma Zdrowia chce mieć w sieci 50 sklepów. Obecnie po fuzji ma ich 35.

- Zamierzamy się w tym czasie rozwijać zarówno organicznie jak i poprzez akwizycje. Na razie dokładnie badamy rynek pod tym kątem - zapewnia Sławomir Chłoń.

Zmiana szyldów Tradycyjne Jadło na Organic Farma Zdrowia będzie się odbywać stopniowo, cały proces ma potrwać nawet dwa lata. Rebranding będzie kosztował ok. 100 tys. zł. - Jest to proces, który potrwa kilka kwartałów. Oczywiście od zaraz, choć stopniowo będziemy proponować dotychczasowym klientom sieci Tradycyjne Jadło wybrane produkty, dostępne dotychczas w ofercie Organic Farma Zdrowia. Równocześnie zwiększy się propozycja produktów wędliniarskich w dotychczasowych lokalizacjach Organic Farma Zdrowia - dodaje Sławomir Chłoń.

W 2013 r. OFZ miała 53 mln zł przychodów ze sprzedaży i 0,1 mln zł zysku netto. Organic Farma Zdrowia posiada udziały s spółkach zależnych takich jak: Eko-Wital (100 proc.), Bio-Planet (30 proc.) i Green Way (28 proc.).  

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.