Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Organic Farma Zdrowia ze wzrostem sprzedaży o 21 proc.

Autor: www.dlahandlu.pl 14 sierpnia 2014 09:41

Organic Farma Zdrowia ze wzrostem sprzedaży o 21 proc.

Organic Farma Zdrowia podała wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2014 roku. Grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości 31,1 mln zł, co daje dynamikę wzrostu 21 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Spółka osiągnęła 22,5 mln złotych przychodów ze sprzedaży (10 proc. wzrostu do pierwszego półrocza 2013 r.), a Eko-Wital odnotował 11,5 mln złotych (44 proc. wzrostu do analogicznego okresu 2013 r.).

W samym drugim kwartale, zarówno spółka Organic Farma Zdrowia jak i cała Grupa znacząco podniosły rentowność na wszystkich poziomach: zysk na sprzedaży o 378 proc. (ze 109 tys zł w 2013 do 521 tys. zł obecnie), zysk EBITDA o 126 proc. (z 352 tys. zł do 797 tys. zł obecnie) oraz zysk netto o 500 proc. (z - 80 tys zł w 2013 roku do 322 tys. zł obecnie).

Sumując powyższe wyniki z dobrymi wynikami pierwszego kwartału całe półrocze zostało zakończone również dużymi wzrostami rentowności: zysk na sprzedaży o 55 proc. (z 637 tys zł w 2013 do 985 tys. zł obecnie), zysk EBITDA o 29 proc. (z 1.172 tys. zł do 1.511 tys. zł obecnie) oraz zysk netto o 56 proc. (z 412 tys zł w 2013 roku do 643 tys zł obecnie).

- Osiągnięte w pierwszym półroczu 2014 roku wyniki pokazują, że Organic Farma Zdrowia i spółki Grupy weszły na trwałą ścieżkę rentowności i przyjęta 2 lata wcześniej zmiana strategii rozwoju (ze strategii polegającej wyłącznie na budowie pozycji rynkowej na strategię rozwoju z uzyskiwaniem równolegle rentowności) została zrealizowana. Oczywiście nadal istnieją w  spółce nierentowne delikatesy (zwłaszcza nowe) i w 3-cim kwartale wyniki tradycyjnie będą słabsze ze względu na sezonowość (letni okres urlopowy), niemniej cały rok obrachunkowy powinien zamknąć się również znaczną poprawą rentowności w stosunku do poprzedniego roku. W celu dalszej poprawy dynamiki sprzedaży i osiąganych wyników rada nadzorcza i zarząd podjęły pod koniec kwartału uchwały o podniesieniu kapitału poprzez emisję akcji imiennych w zamian, za które spółka przejęła (w ramach przejęcia zorganizowanej części przedsiębiorstwa), sieć 10-ciu dobrze funkcjonujących sklepów Tradycyjne Jadło. Dzięki tej transakcji, spółka skokowo i bezpiecznie zwiększa ilość jednostek handlowych z 27 na 37. Bezpieczeństwo polega na tym, że spółka przejmuje sieć sklepów, które już istnieją kilka lat (najnowsze 1,5 roku a najstarszy 10 lat), mają wypracowaną pozycję rynkową, bazę klientów i renomę. Sklepy osiągnęły już próg rentowności, więc nie stanowią zagrożenia dla wyników spółki a zdaniem zarządu ch potencjał wzrostowy jest bardzo duży. Przejęta sieć sklepów Tradycyjne Jadło będzie, zatem już w 2014 roku źródłem dodatkowych przychodów a od 2015 roku będzie bardzo znacząco wpływać na dynamikę wzrostu sprzedaży i zysków - komentuje zarząd.

Sieć składa się z 37 sklepów na terenie kraju tj. w Warszawie, Gdyni, Gdańsku, Rumi, Katowicach, Gliwicach, Krakowie, Łodzi, Płocku, Poznaniu, Swarzędzu, Wrocławiu, Piasecznie, Łomiankach i Konstancinie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.